Afschrifte geboorteakte uit huwelijksdossier

Gislene
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afschrifte geboorteakte uit huwelijksdossier

#1 , 21 jun 2018 15:32

Beste,
Ik ben al meer dan 4 uren bezig aan het zoeken waar kan ik een afschrift van mijn geboorteakte met aanduiding van afstamming te kunnen krijgen.
Ik ben een buitelander met Belgische nationaliteit, ik ben getrouwd in België 2006 en in 2012 gescheiden, nu ga ik hertrouwen en ik heb dit document nodig. Ik heb al contact opgenomen met de dienst in Gent burgerzaken.uittreksels@stad.gent en als antwoord heb ik het gekregen : U kunt deze aanvragen op de rechtbank van Gent, in uw huwelijksdossier is een geboorteakte aanwezig, maar ik vind nergens op het internet als ik het online kan krijgen en op de website van rechtbank vind ik ook geen informatie.
Iemand kan me helpen aub ?
Hartelijke bedankt,
Gis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 21 jun 2018 16:37

Eenvoudigste oplossing lijkt me dat u gewoon naar het gerechtsgebouw trekt en dat u aan de ontvangstbalie vraagt waar u daarvoor moet zijn. Ze bijten u daar niet omdat u iets niet weet; ik spreek uit ondervinding.

Online aanvragen zal er sowieso niet inzitten, vrees ik. :)
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 21 jun 2018 18:22

En neem dan ineens een aantal kopies .
Bij uw ambassade van u land hebt u ook een kans maar dat zal wel enige tijd duren.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”