Belg geworden, hoe kan ik mijn moeder laten komen?

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

Belg geworden, hoe kan ik mijn moeder laten komen?

#1 , 21 jun 2018 14:03

Geachte,

1. Ik ben belg geworden in 2018.
ik heb vaste werk als beidende. Mijn familie woon buiten europa.

2. mijn droom is:

- mijn moeder woont bij mij, en broer / zus woon in Belgie
- Ik wil mijn broer laten studeren in KULeuven als boekhouder. (Hij heeft al boekhouding afgestudeerd in zijn land.)
- ik wil mijn zus laten studeren als Apotheek. (Zij heeft al nursing afgestudeerd in zijn land.)

3. Hoe kan ik mijn familie laten komen naar Belgie? heb ik rechten of geen rechten?

Hoogachtend

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 21 jun 2018 14:13

Hangt voor een groot deel af van welk land uw familie is.
Van Canada weinig problemen nu ja al de gebruikelijke.
Van een Aziatisch-Afrikaans - Zuid-Amerikaans land ... veel meer problemen omdat er dikwijls geen verdragen zijn tussen BE en jullie land.
Zo kan en als BE overal in de EU gaan studeren als een Erasmusstudent .
Die navraag bij uw gemeente of
via
http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx

Om een idee te geven een vriend van mij studeerde jaren geleden in de USA. Maar tijdens de vakantie kwam hij steeds terug omdat een studentenvisa toen alleen academisch jaar omvatte maar niet de vakantie.
Tijdens de vakantie daar blijven had als gevolg dat hij zo wie zo verder mogelijkheid tot verblijf verloor.

nazmul
Topic Starter
Berichten: 189

#3 , 21 jun 2018 22:36

@Franciscus: Moeder, Broer, Zus is nu Aziatisch. ik heb gewerkt en leefde achttien jaar in België als programmeur.

ik al geruime tijd geleden met al mijn referentie een aanvraag ingediend voor immegratie in de Verenigde Staten voor mij en voor mijn familieleden samen. Misschien willen ze mijn gezin in 2020 accepteren met een groene kaart.

Maar nu kreeg ik na achttien jaar al mijn Belgiun-nationaliteit, dus het heeft geen zin om weer een nieuwe start te hebben, een nieuwe race.

Dus ik zat te denken hoe kan ik solliciteren voor mijn familie in België. Volgens de wet heeft België mij het staatsburgerschap verleend, maar dat lost mijn probleem nog steeds niet op.

Is er een wet als ik onroerend goed koop en het aan mijn moeders naam geef, kan mijn moeder dan bij mij in België wonen? Ik kan één huis voor haar kopen, op haar naam.

Enig advies? Is er grondwet?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 jun 2018 09:02

Er is zeker en grondwet in ons land.
Moest het zo eenvoudig zijn, dat je Belg kan worden door de eenvoudige aankoop van een onroerend goed, zat half Azië hier nu al. :(

Terug naar “Administratief recht”