sloten vervangen zonder toestemming

Jack1658
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

sloten vervangen zonder toestemming

#1 , 18 jun 2018 16:54

Mijn vader is opgenomen in een verzorgingshuis maar officieel woont hij is het huis van mijn stiefzusters en betaald er hypotheek/huur voor.
Mijn stiefzusters hebben zonder toestemming de sloten vervangen terwijl er nog spullen van mijn vader aanwezig zijn.
Volgens hun notaris hebben zij hier recht toe omdat er volgens hun spullen van hun overleden moeder zijn verdwenen.

Mijn vraag: is hun actie rechtmatig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 jun 2018 17:34

Als de domicilie van je vader nog steeds op dat adres rust, moet je vader vrije toegang kunnen hebben tot zijn woning. Als zij hem dat belet is dat een strafbaar feit. Laat haar weten dat als je vader niet meer binnen kan, dit feit het erwerp kan uitmaken van een veroordeling. U kan waarschijnlijk niet alleen binnen, maar wel in gezelschap van je vader.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 18 jun 2018 20:31

Of als lasthebber ...uw vader tekent een lastgevingsoveeenkomst.
Om het gemakkelijk te maken kopieer zijn Eid en print daarna of schrijf daarna erboven ik naam en geboortedatum vader wonende te x lastgever geef aan persoon Y de bevoegdheid om in mijn naam alle daden van beheer te stellen en ook in mijn woning binnen te gaan.
Aan Y moet dan ook een sleutel overhandigd worden van de woning.
Op het internet staan voorbeelden.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”