Vakantie met minderjarige vriendin

Ax19
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vakantie met minderjarige vriendin

#1 , 06 jun 2018 14:17

Beste

Mijn naam is Axel en ik ben 19 jaar. Ik ben al een tijdje samen met mijn vriendin Marthe, maar zij is 17 jaar.
We willen graag een vakantie boeken maar weten niet of dit wel juridisch mag en kan. Is er enige wetgeving omtrent naar het buitenland gaan met een minderjarige? Heeft ze enig papierwerk nodig om mee te gaan?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.


-Axel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 06 jun 2018 14:41

Axel en Marthe? Wonen jullie in België? Zo niet: http://rechtenforum.nl

Als de ouders of voogd van je vriendin schriftelijk toelating geven, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Laat hen dus zo'n toelating ondertekenen. Als u zonder dit document vertrekt kan u worden beschuldigd van ontvoering van een minderjarige.
"sowieso" schrijf je zo.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2018 14:44

Misschien ook handig om te laten weten naar waar je vertrekt. Een weekendje Center Parcs is iets anders dan gaan rontrekken in de USA, om maar iets te zeggen... Toelating van de ouders zal je sowieso moeten hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Ax19
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2018 15:42

We zijn beide Belg! We gaan hoogstwaarschijnlijk naar Spanje. Ik dacht wel dat zo'n formulier verplicht was, ik wou het gewoon nog even vragen voor de zekerheid. Heel fel bedankt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2018 15:47

We zijn beide Belg! We gaan hoogstwaarschijnlijk naar Spanje. Ik dacht wel dat zo'n formulier verplicht was, ik wou het gewoon nog even vragen voor de zekerheid. Heel fel bedankt.
Als je binnen Europa blijft, is zo'n formulier voldoende (gewoon af te halen op het gemeentehuis / stadhuis door de ouders / voogd van uw vriendin, zoek het even op op de website van de gemeente / stad waar ze woont). Zeker als je met de wagen gaat, zie ik geen enkel probleem. Als je naar Spanje vliegt, zou ik wel nog eens extra navragen bij de luchtvaarmaatschappij / reisbureau welke formaliteiten uw vriendin nog moet vervullen om zonder haar ouders te kunnen vliegen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ax19
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2018 15:50

We zijn beide Belg! We gaan hoogstwaarschijnlijk naar Spanje. Ik dacht wel dat zo'n formulier verplicht was, ik wou het gewoon nog even vragen voor de zekerheid. Heel fel bedankt.
Als je binnen Europa blijft, is zo'n formulier voldoende (gewoon af te halen op het gemeentehuis / stadhuis door de ouders / voogd van uw vriendin, zoek het even op op de website van de gemeente / stad waar ze woont). Zeker als je met de wagen gaat, zie ik geen enkel probleem. Als je naar Spanje vliegt, zou ik wel nog eens extra navragen bij de luchtvaarmaatschappij / reisbureau welke formaliteiten uw vriendin nog moet vervullen om zonder haar ouders te kunnen vliegen.
In orde! Hartelijk dank.

Terug naar “Administratief recht”