Mijn dochter is bekeerd tot moslima en zoekt een partner

KCLA
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Mijn dochter is bekeerd tot moslima en zoekt een partner

#1 , 19 mei 2018 16:34

Beste

Ik weet niet of dit een vraag is voor dit forum, maar misschien kan ik hier toch hulp vinden.

Mijn dochter is bekeerd tot moslima, en zoekt (bijna obsessief) naar een partner.

Ik vermoed dat ze dit via online media doet. Maar blijkbaar is zij niet in staat om een onderscheid te maken tussen goede en slechte kandidaten. Ik vraag mij trouwens af of dit wel de manier is die in die wereld gebruikt wordt om een partner te vinden.

De eerste persoon met wie ze vrijwel direct is gaan samenwonen bleek zware criminele feiten te hebben gepleegd, alsook de meerderheid van zijn familie.
De persoon waar ze nu mee verder wil gaan blijkt illegaal in belgie te zijn, en is 12 jaar ouder dan haar.
Bovendien is ze een paar weken geleden gewelddadig verkracht geweest door een ander persoon die ze thuis ter kennismaking had uitgenodigd.

Dit kan zo niet verder, dus ik zoek dringend hulp.
Wat is de manier om een fatsoenlijke moslimpartner te vinden, en hoe kan ik haar daarbij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 19 mei 2018 17:15

De meest eenvoudige manier is in de dichts bijzijnde stad contact te nemen met het multiculturele buurtwerk. Ook Femma (de vroegere KAV) heeft een degelijk uitgebouwd sociaal netwerk binnen de multiculturele gemeenschap. Dan krijg je contact met moslimvrouwen of -families die met je dochter een stabiele en aangename kennissenkring opbouwen. Zo kan ze op een veilige manier kennis maken met mogelijke huwelijkskandidaten. Bekommerde moslima moeders laten hun dochters nooit via een internetsite kennismaken met mogelijk huwbare mannen. Dus leg uit aan je dochter dat de moslimgemeenschap dat zélf niet doet. Waarom zou ze zich blootstellen aan onbekende mannen waarvan ze niet kan peilen of ze wel degelijk beantwoorden aan haar levensstijl en geloof en misschien alleen maar uit zijn op een verblijfsvergunning.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 19 mei 2018 19:00

Strafrechtelijk is de verkrachting aangegeven bij de politie?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”