samenwonen met een illegaal persoon

KCLA
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

samenwonen met een illegaal persoon

#1 , 17 mei 2018 21:00

Beste

Mijn dochter is autistisch en daardoor kwetsbaar.
Zij is bekeerd tot moslim.
Zij heeft een paar weken geleden iemand leren kennen, waar zij zich zo snel mogelijk mee wil verloven, huwen en (religieus) samenwonen. Zo sne mogelijk = binnen een maand, na de ramadam.
Gisteren ben ik te weten gekomen dat het een persoon betreft die illegaal (zonder papieren) in Belgie verblijft.
Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit zlles niet kan doorgaan, en zij deze persoon niet meer kan zien of contacteren (sms).
En wat betekent deze situatie wettelijk gezien voor haar: wanneer pleegt zij strafbare feiten?
Er is wegens voormalige gelijkaardige problemen bewindvoering aangevraagd, de eerdte zitting is achter de rug, de tweede zitting vindt plaats op 8 juni.
Hoe kunnen we er tevens voor zorgen dat zij Marokko niet binnenkan. Wij hebben schrik dat ze daar naartoe gaan als haar plannen gedwarsboomd worden.
Wij willen de persoon onkwestie niet in de problemen brengen. Wij willen wel onze dochter beschermen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 17 mei 2018 22:51

Illegaal verblijven in het land is een misdrijf. Daar maakt uw dochter zich medeplichtig aan, maar dat wordt niet vervolgd.

Als uw dochter meerderjarig is, kan zij vrij naar Marokko reizen of verhuizen, daar hebt u niets in te zeggen.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”