Her inschrijven in België

Frankegels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Her inschrijven in België

#1 , 17 mei 2018 20:28

Heb een klein vraagje wat te doen dat je net geen 3 jaar het land had verlaten en terug in België wil komen wonen . Heb jij al inschrijven bij de gemeente vakbond en rva maar de wijkagent ziet maar niet om . Dus wat te doen als deze niet op tijd komt verlies ik dan mijn rechten waar ik 27 jaar voor gewerkt had of telt de datum van inschrijving bij de gemeente en dan de bevestiging van de wijkagent . Dan ene bij de vakbond zegt dat ik een dag moet doppen voor ik terug wil werken anders verlies ik mijn rechten en werk ineens zonder te doppen verlies ik ook al mijn rechten zijden ze me . Maar vind dit raar eerst doppen en dan mogen werken voor u opgebouwde rechten te kunnen behouden raar heel raar . De wijkagent speelt een beetje met mijn voeten ze zeggen me ge moet niet thuis blijven maar als ik dan juist weg ben moet ik weer wachten want zolang ik niet ben ingeschreven kan ik geen nummerplaat aanvragen kan zelfs nog niet eens een abonnement pakken op je gsm groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 mei 2018 16:09

Het is de inschrijving bij de gemeente.
Uiteraard wordt deze gevalideerd door de inspectie die de gemeente stuurt.
(meestal is dat de politie. Deze hebben 3 weken tijd om u aan te treffen en neen ze maken geen afspraken ( of ze moesten u kennen)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2018 16:13

Zorg dat je toch in die drie weken thuis bent, anders zou het eens zeer lang kunnen duren, de wijkagent zit niet op u te wachten, maar u moet wachten op de wijkagent, meestal telt de datum van aanvraag !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”