Concierge woning - geen domiliciering

Cindee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Concierge woning - geen domiliciering

#1 , 16 mei 2018 12:38

Ik heb een zogenaamde 'concierge' woning op het oog maar er blijkt geen domiliciering mogelijk. Het is een appartement in een showroom op een industrie terrein. Waarom is domiciliering niet mogelijk? Hoe kan ik daar wel 'legaal' ingeschreven staan? Of wat zijn mijn andere opties? Vrienden en kennissen hebben geen interesse om mijn bij hen in te schrijven. Een postbus is geen domiliciering? Moet ik in dienst zijn van de showroom waar het appartement is gevestigd om het legaal te maken?

ik snap er niets van, graag advies

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 16 mei 2018 12:43

Is die "concierge" woning wel apart gekadastreerd ? Waarschijnlijk maakt die deel uit van de showroom met één global KI en kan dus niet apart verkocht worden zonder eerst op te splitsen (als dat al toegestaan wordt wat onwaarschijnlijk lijkt als de showroom op industriegrond ligt). Ga voor uitsluitsel langs bij stedebouw.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mei 2018 14:06

ik zou eens mijn licht opsteken bij stedenbouw inderdaad. Hoogst waarschijnlijk heeft het pand geen functie 'wonen' en kan je er dus niet wonen. Als er geen woonfunctie is, kan je er inderdaad jouw domicilie niet zetten. Dat is hetzelfde als jouw domicilie zetten in een loods.

De aanvraag kunnen ze aan het loket bevolking niet weigeren, maar ze zullen je waarschijnlijk slechts voorlopig inschrijven.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 16 mei 2018 14:50

ook opletten, je domicilie "bij iemand anders" zetten is strafbaar. logisch dat uw vrienden daar niet in geïnteresseerd zijn.
Je moet gedomicilieerd staan waar je woont.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 16 mei 2018 15:04

Wat voor een huurcontract zou je daar dan krijgen?
En voor welke termijn zou je er huren?

Terug naar “Administratief recht”