adreswijziging

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

adreswijziging

#1 , 14 mei 2018 11:49

Naar aanleiding van een verhuizing deed ik daarvan aangifte bij de nieuwe gemeente.

Ik stel vast dat deze aanvraag wel wordt vermeld in het Rijksregister.
Maar ik ben er nog steeds niet ingeschreven omdat de wijkagent nog geen controle heeft gedaan. Aanvraag werd 10 dagen geleden gedaan en ik heb nu een groot probleem met het verwijderen van mijn huisafval en groenafval uit de tuin omdat toegang tot containerpark van de gemeente wordt geweigerd wegens niet gedomicilieerd.

Hoe lang mag een gemeente de woonstcontrole uitstellen?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2018 12:11

10 dagen is wel lang. Mogelijk is de wijkagent wel al eens aan je deur geweest, maar was je toevallig niet thuis? Bel even met het plaatselijke politiebureau en leg de situatie uit. Waarschijnlijk kunnen ze dan vrij snel de wijkagent even langssturen.

Praktisch gezien: is uw "oude" gemeente ver van uw nieuwe woonplaats? Indien niet, kan je je (groen)afval nog even in het containerpark van de oude gemeente deponeren in afwachting van de domiciliewijziging?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 14 mei 2018 12:43

Kan langer duren en moeten bij mijn weten van één tot drie controles gebeuren.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2018 13:38

Kan langer duren en moeten bij mijn weten van één tot drie controles gebeuren.
3 controles? :shock: Dat zal dan toch zijn indien de wijkagent zijn twijfels heeft, vermoed ik. Bij ons stond de wijagent enkele dagen na de aangifte aan de deur en was alles na één bezoekje in orde. Als je effectief in de woning woont en de wijkagent kan dit duidelijk zien (in ons geval waren we net ons zoontje in bed aan het stoppen als de wijkagent aanbelde, dus ze had wel door dat we daar ook effectief woonden), denk ik niet dat je een tweede bezoekje moet verwachten.

Als ik zo hoor bij vrienden is langer dan twee weken wachten op de wijkagent toch eerder uitzondering dan regel, hoor. Als je na een weekje niets gehoord hebt, zou ik toch eens bellen om te horen hoe het staat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mei 2018 14:07

snor het nummer van jouw wijkagent op en geef hem een belletje :D Ik vind 10 dagen nu niet extreem eigenlijk, zeker met al die lange weekends in mei

Terug naar “Administratief recht”