Naam op deurbel op verblijfsadres

Manouke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Naam op deurbel op verblijfsadres

#1 , 12 mei 2018 14:48

Hallo,
Ik zit eigenlijk met wel een vraag die voor ons belangrijk is. Mijn officieel adres staat bij mijn ouders, maar ik verblijf door de week bij mijn vriend om verschillende reden. Om post niet mis te lopen is er me op attent gemaakt mijn naam bij mijn vriend op de brievenbus te zetten. Er zou een brief voor mij gekomen zijn op mijn vriend zijn adres maar de postbode weigerde deze in te steken terwijl hij de juiste informatie wel had dat ik er was op dat moment. Kan ik mijn naam dus op de bel zetten zonder dat wij in de problemen komen bij officiele instanties zoals RVA, etc..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 12 mei 2018 14:56

postbode dient niet naar de naam op een bus te kijken, het is het adres dat telt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2018 14:59

Je naam mag daar eigenlijk niet opstaan want je woont daar niet, allez ik wil zeggen je domicilie adres is daar niet, je domicilie MOET staan waar je hoofdzakelijk verblijft anders doe je aan domicilie fraude en daar kunnen zware boetes op staan, en als de RVA dit te weten komt soms per toeval, dan zal het je een pak geld kunnen kosten.
Ik zou daar zeer voorzichtig mee zijn en ook de postbode kan even zijn mond voorbij praten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 12 mei 2018 15:04

Brief P/A kan wel.
Als er geen naam staat kan een postbode toch geen brief bezorgen.
In principe moet er een bel zijn met naam voor de gemeente en een brievenbus met naam voor de post.

Zoon zijn brievenbus is nu ook bij ons wegens zware verbouwingen aan zijn huis. Dus Bpost stuurt alles door naar ons adres.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 12 mei 2018 16:14

naam hoeft niet op de bus zelf te staan, zeker niet bij een huis en bij een appartement is normaal een cijfer voldoende op de bus voldoende

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 12 mei 2018 20:19

Als de postbode enkel maar post zou mogen bezorgen bij mensen met de naam op de bel, zou ik blij zijn: gedaan met reclame, gedaan met post van mensen die hier al in geen 10 jaar meer wonen, enzovoort.
Maar dat is niet het geval, de postbode dient zelfs niet te kijken naar de naam; straat, nummer, postcode en gemeente zijn van belang voor hem, al de rest niet.
U kunt altijd bellen naar de 02212345 en dit aankaarten, je naam is niet nodig op de bel.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 12 mei 2018 20:41

Er is inderdaad geen naam verplicht op de bel.
In veel villa's staat de brievenbus trouwens meters zo niet tientallen meters van de voordeur (met bel) verwijderd en postbodes hebben geen telescopen of verrekijkers bij....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 13 mei 2018 09:48

Als ik een appartement huur voor bvb 14 dagen aan de kust, laat ik gewoonlijk mijn krantenabo naar daar verzenden, en hang ik wel mijn naam op de brievenbus. (voor het gemak van de bezorger)

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#9 , 13 mei 2018 12:44

Beste

Hoeft inderdaad niet en postbode gaat daar iets te kort door de bocht. Anderzijds is een naamvermelding op de bus gemakkelijk en heus geen aanwijzing voor domiciliefraude.
Er zijn genoeg tweede verblijven waar de naam van de eigenaar op hangt. Ook al woont die daar niet. Even zo frequent hangen kotstudenten hun naam op brievenbussen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38590

#10 , 14 mei 2018 11:05

Staat meestal in politiecodex van een gemeente.
Willekeurig een genomen
http://www.evere.be/content/naam-op-de-bel?language=nl

Terug naar “Administratief recht”