domicilie adres

Samantha99
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

domicilie adres

#1 , 17 apr 2018 23:02

Hallo,

ik ben eigenaar van een chalet op een groot domein, recreatiegrond. Mijn domicilie staat hier sinds 1998.
In 2005 werd de bewoning hier geregulariseerd.
Mijn vraag: als ik iemand ontmoet en die persoon wil bij mij komen wonen. Mag die dan zijn adres bij mij zetten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2018 14:54

Wat bedoel je met "gergulariseerd"? Dat je daar ook permanent mag wonen, jou daar mag domiciliëren?Als dit zo is, zie ik niet in waarom je daar geen extra persoon zou kunnen laten domiciliëren. Als het niet zo is (dus als je daar in principe niet mag gedomiciliëerd zijn), zal je daar ook niemand anders kunnen domiciliëren (ook al ben jij daar nog steeds gedomicilieerd, want in praktijk zijn er veel steden / gemeente die hier weinig actie tegen ondernemen als de situatie al lang bestaat).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Samantha99
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2018 18:27

Bedankt Tom voor het snelle antwoord.
In 2005 is alles hier met tussenkomst van een architect geregulariseerd en werd de permanente bewoning toegestaan voor hen die hier al woonden van voor het jaar 200O.
Met het zogenoemde uitdoofscenario. Mijn domicilie staat hier al van 1998.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 19 apr 2018 18:59

Voor hen die er al woonden. Veel kans dat het een uitdoofscenario is en er geen nieuwe domicilie meer mag gevestigd worden.
Raadpleeg best de gemeentelijke en provinciale wetgeving over uw 'domein'.

Terug naar “Administratief recht”