elektriciteit paal

VIDOSIHA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

elektriciteit paal

#1 , 01 apr 2018 21:45

geachte,

Wij zijn bezig met een nieuwbouwwoning te zetten.
Alles is goedgekeurd door de gemeente.
We moesten langs beide kanten ongeveer 3 meter van de scheidingslijn afblijven,
zowel met de woning als met de garage.
Nu willen wij onze oprit een beetje deftig aanleggen en ook een beetje naargelang ons budget,
maar helaas staat er een elektriciteitspaal en een verkeerspaaltje in het midden van onze oprit.
Als ze de elektriciteitspaal en verkeerspaal nu ongeveer 1 meter kunnen opschuiven staat hij op de scheidingslijn met de buren.

Nu heb ik enkele weken geleden contact gehad met de gemeente en daar hebben ze mij verteld dat we voor de verkeerspaal te verplaatsen een € 75 moeten betalen.
Ik heb enkele weken geleden ook contact gehad met de elektriciteitsmaatschappij. Zij wisten mij te vertellen dat, aangezien onze garage niet loodrecht op de elektriciteitspaal staat, zij het niet noodzakelijk vinden dat deze verplaatst moet worden.
Helaas hebben we maar een oprit van 3 meter breed.
De elektriciteitsmaatschappij vertelde ons dat het op eigen kosten zou moeten gebeuren.
Volgens de maatschappij zouden ze dan de hele straat moeten verwittigen voor het afsluiten van de elektriciteit.
Dat zou dan ongeveer op een bedrag van € 1600 komen.

Wij vragen ons af of wij hen kunnen verplichten om dit te verplaatsen op hun kosten. Wij hebben van de gemeente een goedkeuring gekregen om daar te bouwen, moeten zij er dan ook niet voor zorgen dat de toegang tot ons huis vrij is van obstakels?

met vriendelijk groeten
Familie Maes-Hermans

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 01 apr 2018 23:58

Elektriciteitsmaatschappij weet niet langs welke kant van het huis uw garage ging komen.
Wel raar dat ze niet idd tussen beide panden staat. Maar hoelang staan de palen er al?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 apr 2018 09:23

Hoelang staat die paal er al en wanneer werd de verkaveling aangelegd en goedgekeurd.
Wat ik niet versta: je moet 3 meter van de scheidingslijn blijven met uw garage. Hoe kan die paal dan 1 meter voor uw oprit staan, als hij maar 1 meter van de scheiding staat.? Tenzij uw oprit schuin ligt natuurlijk?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”