Ambtelijk geschrapt

Anoomen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Ambtelijk geschrapt

#1 , 29 mar 2018 10:22

Ik ben sinds enige tijd ambtelijk geschrapt. Nu wil ik naar het buitenland met het vliegtuig. Kan dit? Geraak ik door de douane met mijn paspoort dat niets meer waard is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mar 2018 12:32

Meer dan waarschijnlijk niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2018 12:50

Ga naar de burg.stand en laat dit in orde maken, een kraker van een woonhuis heeft zelfs een domicilie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Anoomen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mar 2018 11:01

Naar de burgerlijke stand gaan ok. Dit kan echter enkel met een referentieadres. Ik heb dat gehad via het OCMW maar is nu verlopen. Als je dat via iemand doet kost dit geld. Dit is nu iets wat ik momenteel niet heb.
Hoe doen die krakers dat dan?

Anoomen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mar 2018 11:01

Naar de burgerlijke stand gaan ok. Dit kan echter enkel met een referentieadres. Ik heb dat gehad via het OCMW maar is nu verlopen. Als je dat via iemand doet kost dit geld. Dit is nu iets wat ik momenteel niet heb.
Hoe doen die krakers dat dan?

Anoomen
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mar 2018 11:01

Naar de burgerlijke stand gaan ok. Dit kan echter enkel met een referentieadres. Ik heb dat gehad via het OCMW maar is nu verlopen. Als je dat via iemand doet kost dit geld. Dit is nu iets wat ik momenteel niet heb.
Hoe doen die krakers dat dan?

artemis
Berichten: 3293

#7 , 30 mar 2018 11:20

Als je dat via iemand doet kost dit geld.
Neen. Iemand die referentieadres geeft mag daar niet eens geld voor vragen. Heb je geen familie of vrienden die dit voor je willen doen? Het houdt geen enkel risico voor ze in zelfs niet wanneer jij schulden hebt. Hun enige plicht is je jouw post te bezorgen.

berenod
Berichten: 942

#8 , 30 mar 2018 13:24

Geen geld om je domicilie in orde te brengen, maar wel om te vliegen?
Indien je van plan bent om in dat ander land te blijven, dan is het misschien mogelijk om op de gemeente een attest van afschrijving gaan halen.

Dit is wat je normaal gezien krijgt wanneer je je uitschrijft uit de bevolkingsregisters voor je naar het buitenland vertrekt.
Daarna kan u zich dan inschrijven op de buitenlandse diplomatieke post.

Eigenlijk is dat een van de weinige situaties waar u legaal kan zijn zonder een adres te hebben, en dus zonder geseind te staan vanwege geen geldige identiteitskaart.

Nu is natuurlijk wel de vraag in hoeverre de gemeente waar u uw laatste adres had staan, wil meewerken om zulk attest te geven in uw status van ambtshalve afgeschreven burger.

Men gaat u moeten "ontseinen", en de chip van uw eID kaart moeten aanpassen, daar u nu als ambtshalve uitgeschrevene zonder identiteitspapieren (of op zijn minst ongeldige daar je laatste adres waar u ingeschreven stond nog op de chip staat) rondloopt!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 30 mar 2018 15:15

Geen geld om je domicilie in orde te brengen, maar wel om te vliegen?
Ze geven hun geld uit aan de verkeerde zaken :evil:

Franciscus
Berichten: 38590

#10 , 30 mar 2018 16:15

Een kraker heeft geen domicilie = de administratieve registratie op een adres.
Een kraker heeft wel een verblijfplaats wat hem een 'woning' geeft en dus de bescherming van art 15 van de grondwet.
Zijn beide verschillende zaken.
Iemand zonder geldig eID of verlopen paspoort zal bij mijn weten niet op een vliegtuig geraken.
AACB wil zeggen dat u in BE beschouwd wordt zoals een niet- inwoner van het Rijk.
In het buitenland hebt u dezelfde rechten u bent daar een buitenlander.
Buiten de EU ????? Geldig paspoort en dikwijls visum.

Om naar de dienst bevolking te gaan en terug adres te krijgen hebt u een woning lees verblijfplaats nodig indien huur een huurcontract en de wijkinspecteur zal dan komen vaststellen dat u daar woont.

Ga desnoods eens langs een http://www.caw.be uit uw omgeving om meer en gerichtere info.

jef007
Berichten: 1679

#11 , 30 mar 2018 19:26

TS vraagt niet om terug officieel geregistreerd te worden.
hij vraagt hier op dit forum dat hij al dan niet gepakt zal worden!
Geen geld maar wel willen vliegen? hoe geraakt hij aan geld? ook nog illegale arbeid? crimineel?

Franciscus
Berichten: 38590

#12 , 30 mar 2018 19:32

AACB heeft ook gevolgen zoals ziekenfonds - dokter en apotheker - direct betalen bij overtreding ( net zoals een buitenlander) - geen officiële post ontvangen enz enz.
Oojk in het buitenland gaat u problemen hebben met medische verzorging.

Terug naar “Administratief recht”