Vraag

NienkeMartens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vraag

#1 , 13 feb 2018 16:17

Ik ben al 6jaar dak- & thuisloos, gelukkig kan ik zo hier & daar bij mensen die ik ontmoet overnachten.
Ik hoop ook al jaren geen id meer.

Hoe kan ik nu een nieuwe id krijgen?
Kan ik mezelf nu ook een andere naam geven? gezien het feit dat ik geen id heb & dus als ware niet besta.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 13 feb 2018 16:19

Naar het OCMW voor een referentieadres is een eerste stap.

En nee, door geen identiteitskaart te hebben is uw identiteit niet uitgewist. Het zou mooi worden mocht iedereen gewoon zijn identiteitskaart kunnen weggooien om een tijd later weer op te duiken onder een nieuwe identiteit.
"sowieso" schrijf je zo.

NienkeMartens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2018 16:22

Ja, die is goed.

OCMW voor een referentieadres.
Daar moet je dus een id voor hebben, en om een id te krijgen heb je dus een referentieadres nodig

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 13 feb 2018 16:27

Ja, dat u zichzelf stevig in nesten heeft gewerkt moet ik u toch niet vertellen?

Als het OCMW hulp weigert, ga dan eens langs bij het CAW. U bent heus niet de eerste wie dit overkomt.
"sowieso" schrijf je zo.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 13 feb 2018 18:03

Zeg dat je van Mars komt maar je UFO gestolen is, dan sta je ineens het middelpunt van de aandacht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

P-Stone
Berichten: 280

#6 , 13 feb 2018 18:32

Zeg dat je van Mars komt maar je UFO gestolen is, dan sta je ineens het middelpunt van de aandacht.
Allee wat een antwoord is dat ? We zitten hier toch op het juridisch forum hé ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 13 feb 2018 18:37

Zeg dat je van Mars komt maar je UFO gestolen is, dan sta je ineens het middelpunt van de aandacht.
Allee wat een antwoord is dat ? We zitten hier toch op het juridisch forum hé ?
Het antwoord weerspiegelt de ernst van de vraag.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Siegfried
Berichten: 94

#8 , 14 feb 2018 23:36

Je bent de eerste niet in deze situatie. Ga gewoon ASAP naar het OCMW en leg eerlijk je situatie uit. Ze gaan een stappenplan maken om je weer 'legaal' te maken en gaan zorgen voor een traject naar huisvesting. Zet gewoon de stap het is geen écht groot probleem.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 14 feb 2018 23:51

Zo krijgen daklozen enz als referentieadres de hoofdzetel van het OCMW.

Terug naar “Administratief recht”