Huiselijk afval

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

Huiselijk afval

#1 , 24 jan 2018 23:17

Beste

Kun je een boete krijgen als je restafval niet van blik,glas,platsic groente fruit scheidt?
Dus plastic is een plastic zak etc.

Dankjulliewel
Life is a journey enjoy the ride.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 24 jan 2018 23:23

??? Mysterie...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#3 , 24 jan 2018 23:51

Ik bedoel huisafval of je verplicht bent dat te sorteren ...natuurlijk goed voor het milieu ...Ik doe mijn best maar kun je een boete krijgen als je niet Alles van elkaar scheidt?

Merci allemaal
Life is a journey enjoy the ride.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 24 jan 2018 23:57

Ja als er gescheiden ophaling is moet dat.
Maar geen atoomkernen splitsen want dat kan gevaarlijk worden...

In de duurste zak mag je alles steken.
In de goedkopere die voor specifiek afval zijn niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

louiza
Topic Starter
Berichten: 186

#5 , 25 jan 2018 15:13

Ja als er gescheiden ophaling is moet dat.
Maar geen atoomkernen splitsen want dat kan gevaarlijk worden...

In de duurste zak mag je alles steken.
In de goedkopere die voor specifiek afval zijn niet.

Ja ok zeer bedankt.
Life is a journey enjoy the ride.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 25 jan 2018 15:52

k denk dat de eigenlijke vraag is...
- Als je iets in je PMD zak steekt wat er niet in mag (bvb een krant), riskeer je dat ze die niet meenemen. Riskeer je ook een boete ?
- als je diezelfde krant in de restafvalzak steekt, riskeer je dan ook dat ze die niet meenemen ? En ook een boete ?

"in de duurste zak mag je alles steken", staat mijns inziens haaks op "als er gescheiden ophaling is moet dat"

Ik vermoed dat het in de praktijk wel een beetje zo is - de vuilnisophalers kijken m.i. niet naar wat in je restafvalzak zit, maar controleren wel (oppervlakkig / visueel) wat in je PMD zak zit. En aangezien restafvalzakken duurder zijn dan PMD doe je nadeel door PMD in de restafvalzak te steken. Maar dat zegt allemaal niks over "mag het ..."
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Administratief recht”