nachtlawaai verbouwingen

Oude Belg
Topic Starter
Berichten: 3192

nachtlawaai verbouwingen

#1 , 24 jan 2018 08:32

Onze buur is aan het verbouwen. Vanaf zeven uur 's ochtends hebben we enorme herrie, onder meer van boorhamers. Naar de radio luisteren in de slaapkamer is zelfs onmogelijk. Wat zijn onze mogelijkheden? Praten met onze buurman is zinloos; hij reageert meteen verbaal agressief.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jan 2018 08:55

Heb een paar dagen geduld. Die afbraakwerken stoppen eens als alles is afgebroken. Geduld is blijkbaar niet uw beste eigenschap

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 24 jan 2018 09:01

ook in die situatie en daar is niet veel aan te doen.
Politie zal niet optreden tegen lawaai als dat binnen de daguren plaatsvindt. Zoals hierboven gezegd even door de zure pil bijten.

Reclame

Oude Belg
Topic Starter
Berichten: 3192

#4 , 24 jan 2018 09:03

Met mijn geduld gaat het wel, maar dar het totaal onmogelijk is om om 7 uur in de slaapkamer naar de radio te luisteren, en dat je, als je je buur daarover beleefd en vriendelijk aanspreekt, meteen uitgemaakt word voor "onnozelaar" en "onnozel manneke" -dat mag vanaf zes uur, onnozelaar!, stelt dat geduld wel erg op de proef.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 24 jan 2018 09:13

ja dat geloof ik. hier ook soms om half 6 al een colonne betonmixer vrachtwagens die met draaiende motor voor de deur staan te wachten om beton te lossen om 6u.

maar zoals gezegd kan of wil de politie hier weinig aan doen (hier althans).

Oude Belg
Topic Starter
Berichten: 3192

#6 , 24 jan 2018 09:16

Niet aan te doen dus. Toch bedankt voor het meedenken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 24 jan 2018 21:53

Lawaai maken mag maar overlast bezorgen mag niet.
Vraag is is het onderhevig aan een bouwvergunning ...en er is er geen dan kan er opgetreden worden.
Geen bouwvergunning nodig ... politie kan werken in de meeste gevallen niet stopzetten maar kan wel eisen dat het lawaai ( de overlast stopt of beperkt wordt in tijd en duur).

Mijn ervaring als de buurt of buren goed ingelicht worden op voorhand en men zich houdt aan die afspraak zijn er (meestal) geen problemen zelfs niet als dat s' nachts was.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 24 jan 2018 22:35

Een slaapkamer dient toch niet om naar de radio te luisteren?
Die heeft andere functies :shock: :lol: :roll:...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Milo72
Berichten: 1016

#9 , 25 jan 2018 10:07

die radio dient misschien enkel maar om de andere slaapkamergeluiden te maskeren ... :D
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Oude Belg
Topic Starter
Berichten: 3192

#10 , 25 jan 2018 13:37

Nieuws 's ochtends op VRT nieuws :-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Administratief recht”