adres vader

leandros
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

adres vader

#1 , 03 jan 2018 19:21

Mijn vader zou willen intrekken bij zijn vriendin. Daardoor zal zij 300 euro per maand minder krijgen.
Kan hij zijn domicilie of een referentieadres bij mij laten zetten? Zijn er nadelen aan voor ons?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 jan 2018 19:41

Als hij niet effectief bij jullie komt wonen mag dat niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

leandros
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jan 2018 20:15

Da's toch de bedoeling van een referentieadres? Dat hij noet bij ons komt wonen.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 jan 2018 20:29

Voor een referentieadres moet je in het buitenland zitten, en niet bij je vriendin. Is evenzo domiciliefraude.
Vergeet niet dat die 300 € door de overheid wordt betaald, dus onrechtstreeks door ieder van ons.

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 03 jan 2018 23:07

Een referentieadres dient voor mensen zonder vaste verblijfplaats. Dat lijkt mij hier niet het geval te zijn.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 03 jan 2018 23:15

Bij u gedomicilieerd wil zeggen dat een GDW - belastingen en boetes allemaal naar u komen...

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 04 jan 2018 00:03

Daardoor zal zij 300 euro per maand minder krijgen.
Het gaat dus om domiciliefraude én uitkeringsfraude.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jan 2018 09:23

Een referentieadres dient voor iemand die elders zijn adres niet kan zetten (bijvoorbeeld bij dakloosheid of langdurig verblijf in het buitenland) dus dit kan al niet in uw geval.

Hij zou zich kunnen domiciliëren bij uw adres, maar dan moet het ook effectief zijn hoofdverblijfplaats zijn.

Dat zijn uitkering verminderd als hij met iemand samenwoont, en dus niet langer alle lasten alleen moet dragen, lijkt mij meer dan logisch.

Terug naar “Administratief recht”