Erfenissen

Zichem Stef
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenissen

#1 , 18 dec 2017 11:25

Geachte

Ik ben 53 jaar ,mijn vader is overleden en mijn moeder zal heel waarschijnlijk moeten worden opgenomen in het ziekenhuis en misschien binnenkort
ook sterven . Ik heb al jaren geen contact meer met mijn moeder en heb ook een tien jaar jongere broer waar ik ook geen contact meer mee heb.

Ikzelf ben al drie jaar thuis en krijg een uitkering van de mutualiteit door een ongeneesbaar ziekte en zware psychische problemen ,ben getrouwd en heb 4 kinderen waaronder nog één schoolgaande zoon van 16 jaar , de drie anderen werken en twee wonen nog thuis

Heb nog een zware hypotheek lopen en een tweede lening , dit voor een totaal van ongeveer 1900€ per maand ,met het loon van mijn vrouw komen
we maandelijks juist rond

Mijn vraag is nu ,mijn moeder heeft geen geld of eigendommen en indien ze word opgenomen in het ziekenhuis en of ze zou komen te overlijden
wie moet deze kosten betalen ? Ikzelf heb ook geen middelen om dit alles te bekostigen ,zeker geen langdurige ziekenhuisfacturen , opname in
een bejaarden tehuis of erger nog betaling van de begrafenis

Kunt U mij vertellen wat ik hier tegen kan doen om mezelf en mijn gezin niet in diepe schulden te plaatsen

Dank U bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 18 dec 2017 12:37

Als uw moeder bv de kosten van een rusthuis niet kan betalen dan kan het OCMW het verschil bijbetalen. Afhankelijk van de inkomsten van de kinderen en van de schoonkinderen + hun gezinslasten mag het OCMW alles, of een deel, van hen terugvorderen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”