Vaststelling woonst

eerlijkenrecht
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vaststelling woonst

#1 , 17 dec 2017 12:46

Al 1.5 jaar bewoon ik een woning in Ardooie waar ik elke dag slaap en bewoon.
De wijkagent weigert mij in te schrijven omdat de woning volgens zijn oordeel enkel een opslaghuis zou zijn van antiek terwijl deze voldoende is ingericht en ik er ook woon en slaap. Dit enkel mijn inziens om leegstandsheffing te kunnen vorderen.

[u]De eerste keer [/u]liet mij weten een electrische keuring diende voor te leggen gezien mijn huis volledig vernieuwd, verbouwd en geschilderd was ( wat ik overigens ook deed)
[u]de tweede maal [/u]liet hij mij weten een nieuwe brievenbus bij een huis van de buren (die ik verhuur) te moeten vernieuwen, wat ik ook deed.
een derde maal liet hij mij weten dat mijn tuin nog niet was aangelegd en melde ik dit voor mij geen prioriteit was en dit niet ter kwestie deed
een vierde maal liet hij mij weten dat ik weinig aan te treffen val tijdens de dag en te weinig ben in het weekend dit terwijl hij mij meermaals zonder aankondiging in mijn huis heeft aangetroffen blijft de inschrijving uit en hem verduidelijkte dat mijn werk zowel tijdens de week als het weekend omvat maar hij ten allen tijde mij kan treffen vanaf 11h tot 8h30 en hij iedere ochtend mag langs komen vanaf 6 uur met een gerechtsdeurwaarder indien hij mijn bewoning in twijfel treft. Verder een kraker als een caravaan bewoner zelf ingeschreven wordt, het wel straf is wanneer je er elke nacht slaapt en ook woont u niet ingeschreven wordt.

:evil: Nu ik klacht heb neergelegd bij het binnenlands bestuur en dit ook bleef aanslepen ( 8 maand) heb ik klacht neergelegd bij comite P dat dit spelletje voor mij te lang blijft duren, vooral omdat ik hem al meermaals gevraagd had met een gerechtsdeurwaarder iedere nacht te kunnen langskomen vanaf 6 uur s'morgens of mijn GSM netwerk vrij te geven weigerde hij dit te doen.

Nu 2 dagen geleden uit het niets werd om 3h45 op mijn deur gebonkt, geschrokken in de nacht, getierd het licht aangestoken en buiten gekeken.
Ook de buren hadden dit gehoord. De een wijkagent.
De dag nadien om 1h45, de nacht van vrijdag op zaterdag wanneer u rekent dat 80 % van de 35 single's vaak een stapje in de wereld gaat zetten stel ik mij de vraag kan men ten allen tijde, midden in de nacht of dient dit niet vanaf 6 uur s'morgens te gebeuren zoals de wet het voorziet??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 17 dec 2017 14:34

Politie kan altijd langskomen. Het staat u vrij de deur te openen of niet.
De wet voorziet dat er tussen bepaalde tijdstippen geen huiszoeking met mandaat kan gebeuren.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 19 dec 2017 23:28

Liet u weten of trof u telkens aan?
Politie moet geen gerechtsdeurwaarder meebrengen ...die heeft geen enkele bevoegdheid en of geen enkele meerwaarde.
Het verslag van de politie gaat naar de gemeente ...het is in diens opdracht dat de politie deze opdracht uitvoert.
Dit is een taak van bestuurlijke politie en valt onder de bevoegdheid van de burgemeester ( die trouwens de verantwoordelijke is voor de dienst bevolking).
Politie mag vanaf 05 uur binnen en dus ook aanbellen.

Inschrijving is een bestuurlijke opdracht van de politie geen gerechtelijke.
U hebt trouwens de gegevens van comité P al dus kan u ook lezen op hun website waar ze wel en vooral niet bevoegd zijn.

De eindverantwoordelijke voor inschrijving bevolking is de burgemeester. -- bij klachten de dienst die u al had aangeschreven 8 maanden geleden.

Op wiens naam staan de nutsvoorzieningen vb?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 20 dec 2017 08:32

Zou het kunnen dat het huis dat u verhuurt en het verbouwde opslaghuis slechts 1 eigendom is en dat u het opslaghuis verbouwde tot een opslaghuis met woning ? Als dit zo is moet u al beginnen met de eigendom in 2 te laten splitsen (verkavelingsvergunning). Of dat het opslaghuis weliswaar op een aparte kavel staat doch niet bestemd is tot bewoning. Dan mogelijks een bestemmingswijziging aan te vragen voor het vroegere opslaghuis.

Wijkagenten die domiciliechecks doen houden zich niet bezig met electriciteitskeuringen en brievenbussen. Er is dus meer aan de hand.

Terug naar “Administratief recht”