huurwoning onbewoonbaar DRINGEND

Predrag Tairovic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

huurwoning onbewoonbaar DRINGEND

#1 , 11 dec 2017 16:23

Beste,
Ik woon samen met mijn moeder en vader en mijn vriendin waarmee ik een dochter van 9maanden heb.
Dinsdag avond is de politie en de brandweer bij onze woning gekomen en de stadsingenieur en is onze woning onbewoonbaar verklaard,maar wij hebben geen enkele document gekregen waar het onbewoonbaar verklaard is...
We logeren nu bij mijn broer waar hij het zelf moeilijk heeft met zijn 5kinderen.
Dus mijn vraag is hebben wij nu recht op steuning en wie of wat kan ons helpen?

De verhuurder wil het appartement niet maken ze is ziek en heeft rust nodig heeft ze gezegd.

Alvast bedankt.
MVg
Tairovic Predrag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38594

#2 , 11 dec 2017 17:17

Ga morgen naar het OCMW van uw gemeente of eerst naar een http://www.caw.be uit uw buurt of naar de sociale dient va, uw gemeente.
Het bevel zal getekend zijn door een commissaris van politie (vertegenwoordigd als officier bestuurlijke politie) de burgemeester.
Normaal wordt zowel de verhuurder als de huurder met een aangetekend schrijven in kennis gesteld.

Welke gemeente? Er zijn er die niet via de Vlaamse overheid moeten voor advies.

https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-won ... een-woning

""In noodsituaties gaat de procedure tot ongeschikt- en onbewoonbaarverklaring niet snel genoeg (wachten op inspectie en advies van Wonen-Vlaanderen, de betrokken partijen horen). In situaties waarbij de veiligheid of de gezondheid van bewoners, omwonenden of passanten in acuut gevaar is, kan de burgemeester zelf optreden.

De burgemeester kan in toepassing van artikel 135, §2 van de Nieuwe Gemeentewet alle maatregelen nemen die hij noodzakelijk acht, bijvoorbeeld een bevel tot ontruiming, een bevel om muren te stutten of een onbewoonbaarverklaring, zolang die maatregelen in verhouding staan tot de risico's. """

Predrag Tairovic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2017 21:55

Beste,Franciscus
Ik ben al langs de OCMW geweest en ze zeiden voor aleer ze de document niet hebben kunnen ze ons niet helpen....
Dan ben ik naar de woonkantoor geweest in Antwerpen (Abijstraat 219 ) en we wachten nog steeds op een antwoord of ze ons helpen of niet?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38594

#4 , 11 dec 2017 22:39

Normaal moet er bij de stadsingenieur een commissaris zijn geweest.
Vermoedelijk gaat dat de bestuurlijke officier avonddienst zijn geweest.
Laat desnoods het OCMW met de Blauwe lijn bellen en daar navraag doen welke akte er is opgesteld en daarvan het nummer vragen.
zie ook mijn persoonlijk bericht dat ik zal sturen.

Terug naar “Administratief recht”