Perceelsgrens tussen eigendom en kerkfabriek

Christiane4953
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Perceelsgrens tussen eigendom en kerkfabriek

#1 , 27 nov 2017 18:32

Sedert ik een grond met woonhuis heb gekocht in 1982 is mij nog steeds niet bekend wat de precieze breedte van mijn grond is. De aanpalende kerkgrond pacht ik reeds sedert 1982, voorheen werd de grond gepacht door mijn moeder en daarvoor door mijn opa. Volgens het kadaster zou mijn grond maar 6.24 m breed zijn. Mocht de kerkfabriek hun grond verkopen dan staat een gevel van mijn huis pal op de perceelgrens en heb ik geen doorgang meer naar achter en zou de nieuwe eigenaar van de kerkgrond een omheining kunnen plaatsen vlak voor mijn vensters van de woonkamer. Volgens mijn koopakte bestaat mijn perceel uit 4 verschillende perceelsoppervlakten waaruit ik afleid dat het perceel een trapeziumvorm heeft.
Ik heb contact opgenomen met erkende landmeters en tot nu toe heb ik nog geen gevonden die wil uitspitten hoe het precies zit met de perceelsgrens. Welke stappen kan ik verder ondernemen mocht het niet lukken om de juiste perceelgrens te achterhalen? Welke rechten heb ik mocht het kadasterplan als definitief plan wordt aangenomen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding