minimum oppervlakte studentenkamers Gent?

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

minimum oppervlakte studentenkamers Gent?

#1 , 17 nov 2017 17:41

Mijn ouders en ik verbouwden in 1995 in Gent een winkel tot een studentenhuis met 8 kamers, met bouwvergunning en conformiteitsattest.
De minimum oppervlakte norm was toen 9 m2 per kamer.
Omdat het conformiteitsattest ondertussen was verstreken vroegen we een nieuw aan,
en nu komen ze af dat de minimum oppervlakte 12 m2 moet zijn.
Valt hiertegen juridisch iets in te brengen ?
Of weet iemand een advokaat in Gent die hiervan goed op de hoogte is?
mag altijd in privébericht laten weten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 17 nov 2017 18:11

Eens lezen: Geef in op een zoekmachine Vlaamse wooncode studentenkamers
Normen zijn veranderd - sedert 1997.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... VLS_frxonG

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... OrHGw1YrEe

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

#3 , 27 nov 2017 17:20

ik heb het eens nagelezen, en vind vond volgende reglementering:
"Voor studentenkamers die gerealiseerd werden vóór 01/09/1998 en waarvoor een 1e CA is aangevraagd voor 1/9/2001 geldt een minimumoppervlakte van 8 m2 indien een conformiteitsattest aangevraagd werd vóór 31/08/2001, en vervolgens toegekend. "


de verbouwingen en het Conformiteitsattest zijn van 1995

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 nov 2017 11:32

9 m²? Wow, da's klein. En ik dacht vroeger dat mijn slaapkamer al klein was (deze was 12 m²).

Maar u hebt zelf het antwoord al gevonden, blijkbaar? Wat zeggen de diensten die het attest moeten uitrijken van wat u zelf gevonden hebt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

koen999
Topic Starter
Berichten: 730

#5 , 01 dec 2017 10:22

Wel ik was wat laat met mijn opzoeking en het is inmiddels tijdelijk ongeschikt verklaard.
we hebben beroep aangetekend tegen de beslissing maar hebben daarop nog geen antwoord gekregen.

Terug naar “Administratief recht”