Openbaar 'protest' tegen oncommerciële handelaar toegelaten

Skoldt
Berichten: 159

Re: Openbaar 'protest' tegen oncommerciële handelaar toegelaten

#16 , 02 nov 2017 14:49

Aja, de kosten van een verzoeningspoging voor de vrederechter. Hoeveel was dat nu weer? Aja... NIKS!!!
Ah ... ik wist niet dat u het dossier van TS zo goed kende dat u nu al weet of vredegerecht bevoegd is of niet. Ik dacht dat daar ook iets van een bepaald bedrag mee gemoeid was, maar goed .... Misschien als TS vragen had over een procedure bij het vredegerecht dat u inderdaad uw ongezouten mening hier kon geven, maar dat is niet het geval. TS vraagt of hij een eenmansactie kan voeren aan de deur van de winkel of op openbare weg. Ik antwoord hierop dat geen enkele wet dit verbiedt. Wat de gevolgen voor TS zijn laat ik in het midden. En dan kan u inderdaad met uw artikel 449 komen aandraven.
Neen, TS zal enkel in de problemen komen als hij uitvoert wat hij van plan is. En volledig terecht. We leven hier niet meer in de middeleeuwen...
Dus een éénmansactie (in NL trouwens in de wet opgenomen - die domme hollanders) katapulteert ons (en tegelijkertijd ook Nederland - ) naar de middeleeuwen ? Wow ... :shock:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 nov 2017 15:43

Ik wist niet dat u het dossier van TS zo goed kende dat u nu al weet of vredegerecht bevoegd is of niet. Ik dacht dat daar ook iets van een bepaald bedrag mee gemoeid was, maar goed ....
Je moet weten wat je wil, hé. In uw vorige post zegt u dat het voor de TS mogelijk de kosten niet waard was. Dan zou het moeten lukken dat het over een geschil van meer dan 2500 € gaat, niet?
Misschien als TS vragen had over een procedure bij het vredegerecht dat u inderdaad uw ongezouten mening hier kon geven, maar dat is niet het geval.
So? Het is niet omdat iemand niet naar goede raad vraagt, dat je deze niet mag geven. Er is geen enkele wet die dit verbiedt. :twisted:
TS vraagt of hij een eenmansactie kan voeren aan de deur van de winkel of op openbare weg. Ik antwoord hierop dat geen enkele wet dit verbiedt.
Zolang de actie geen kwaadwillige ruchtbaarheid inhoudt, hebt u gelijk, maar als ik de openingspost lees, maakt die kwaadwillige ruchtbaarheid weldegelijk deel uit van zijn "plan".
Neen, TS zal enkel in de problemen komen als hij uitvoert wat hij van plan is. En volledig terecht. We leven hier niet meer in de middeleeuwen...
Dus een éénmansactie (in NL trouwens in de wet opgenomen - die domme hollanders) katapulteert ons (en tegelijkertijd ook Nederland - ) naar de middeleeuwen ? Wow ... :shock:
Ja, een "éénemansactie" om de dwaze reden dat de TS te lui is om naar de rechtbank te stappen, en gewoon ordinaire wraak wil op de handelaar, zijn geen hedendaagse praktijken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de TS zijn plan in Nederland wel zomaar ongestraft zou kunnen uitvoeren. Jij negeert nogal makkelijk dat het eerste doel van de TS is: de handel van de persoon waar hij een conflict mee heeft, schaden. Ik durf er sterk aan te twijfelen dat dit in Nederland wel zomaar mag. Dit heeft verder niets met "éénmansactie" te maken. Hier mang iemand ook op zijn ééntje met een bord de straat op waarop staat: "Ik geloof niet in de opwarming van de aarde!" of "Er is geen god!". Niets mis mee. Maar van zodra er op staat "Winkelier X is een bedrieger", heb je een héél andere situatie!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Administratief recht”