betwisting stedenbouwkundige aanvraag

gerdneirynck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

betwisting stedenbouwkundige aanvraag

#1 , 30 okt 2017 11:32

Beste, ik had graag geweten wat ik als argumenten kan aanbrengen om een steden bouwkundige aanvraag te remmen of alsook te weigeren .
Mijn woning en zaak zijn boven elkaar opgetrokken , onder een horecazaak met een zonnig terras en veranda volledig zuid gericht alsook mijn privé is volledig zuid gericht met grote raam partijen , en volledig open zicht op een groen en bosrijk aangelegen stuk bouwgrond met een huisje in het midden , het probleem is dat de nieuwe eigenaar er 3 kavels met 9 appartementen wil op plaatsen ( dit zijn 3 bouwlagen ) dit zal mijn open zicht volledig onttrekken als ook een volledige inkijk in mijn privé en onderliggende zaak meebrengen , ook mijn zaak zal er zeker onder lijden als deze bouw doorgaat daar de mensen in plaats van op een zonnige groene omgeving kunnen kijken op een 3 etage hoge building gaan zitten kijken , wat kan ik hier tegen doen? graag enkele tips ; waarvoor dank Gerd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 30 okt 2017 12:27

Er is geen wet die een (eeuwig) uitzicht op de vrije natuur garandeert.

U kan bezwaar indienen binnen de gestelde termijn, maar als het project binnen een goedgekeurde RUP (die dit type bebouwing op die plaats voorziet) ligt dan bent u er aan voor de moeite.
Verder:
-indien er excessief dicht bij uw gevel wordt gebouwd kunt u verwijzen naar de wetgeving "lichten en zichten".
-proberen aan te tonen dat het project een overmatige overlast zal veroorzaken omdat het niet past in de buurt.

Ik geef u niet veel kans op succes, gelet op het huidige beleid dat gericht is op verdichting van de bewoning via afbraak van oude villa's en hun vervanging door collectieve woongebouwen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Administratief recht”