prostitutie

mieken
Topic Starter
Berichten: 35

prostitutie

#1 , 27 okt 2017 16:43

Hallo,

3 jaar geleden zijn er nieuwe buren naast ons komen wonen.
Het heeft bij ons lang geduurd vooraleer we doorhadden wat er zich echt afspeelt in de woning. De huurster houdt er een rare levenswandel op na. Zij ontvangt mannen voor betaalde sex. Ze verhuurt eveneens 1 of 2 kamers aan andere dames om het 'hoerenkot' compleet te maken.

Voor ons is dit zeer storend, de woningen zijn niet geïsoleerd gelijk het moet en we horen dus elke stap (getrippel) die er gezet wordt. We horen ze naar boven trekken.... en dit kan van 9u 's morgens tot 's avonds. Ook gebruiken haar klanten de gemeenschappelijke oprit om hun wagen of fiets te verstoppen.
De verhuurder is ervan op de hoogte maar zegt er niets aan te kunnen doen omdat je iedereen mag binnen laten in je woning. We kunnen natuurlijk niet bewijzen wat er daarbinnen gebeurt. We hebben enkel de advertenties die op een bepaalde site gepubliceerd worden.
Soms zijn de minderjarige kinderen aanwezig wanneer die zaken zich voordoen.
Wij hebben er zelf al aan gedacht om te verhuizen om van die miserie vanaf te zijn.

Kunnen wij hier iets aan doen om deze zaken te stoppen.

Bedankt voor jullie reacties.
Mieken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Siegfried
Berichten: 94

#2 , 27 okt 2017 16:49

Contact opnemen met de politie en de zaak, met je dossier, voorleggen aan hen. Prostitutie mag niet zomaar. Hebben ze een vergunning? Indien niet, zo illegaal als de pest.

P-Stone
Berichten: 280

#3 , 27 okt 2017 17:10

Prostitutie mag wel, aanzetten tot prostitutie mag niet.
Ik denk dat de oplossing eerder in de huurwetgeving zit : in een gehuurde woning mag je (volgens mij) geen handelsactiviteiten uitoefenen. En het andere is natuurlijk de aanwezigheid van kinderen, daar kan je misschien iets mee doen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 27 okt 2017 23:12

Klopt - politie kan ook enkele andere diensten mee betrekken in de zaak zodat de rekening wel wat hoger wordt.
In een aantal gemeenten is er ook een taks op een aantal zaken voorzien en zijn bepaalde activiteiten ook maar in een beperkte omgeving toegelaten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 okt 2017 07:54

Zo een onderzoek is niet zo simpel, als men daar geen reclame voor maakt, wat gaat dit iemand aan wie je als vriend ontvangt en wat die vriend in je huis doet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 28 okt 2017 13:47

wat bedoel je met "gemeenschappelijke oprit"? Is dit ook uw oprit? Dan mogen de "bezoekers" van de dames zich daar niet parkeren. Neem contact op met de buurtagent. Misschien is een vaststelling daarvan al een goed begin.

P-Stone
Berichten: 280

#7 , 28 okt 2017 17:10

wat bedoel je met "gemeenschappelijke oprit"? Is dit ook uw oprit? Dan mogen de "bezoekers" van de dames zich daar niet parkeren. Neem contact op met de buurtagent. Misschien is een vaststelling daarvan al een goed begin.
Hoezo ? Als ik met mijn buren een gemeenschappelijke oprit heb, dan mogen mijn bezoekers toch wel op mijn oprit (en dus meteen ook op de oprit van de buren) staan ? Als we geen gemeenschappelijke oprit hebben, en mijn bezoekers parkeren bij de buren, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Toch ?

eylis
Berichten: 8840

#8 , 28 okt 2017 18:43

P-stone, daarom precies stel ik de vraag wat er met een gemeenschappelijke oprit bedoeld wordt: er zijn gemeenschappelijke opritten die bedoelt zijn om van en naar de respectievelijke garages te rijden. (wellicht heb jij een andere, brede? juist...) Maar met zo'n smalle is het dus niet de bedoeling dat dat een parkeerplaats is, want dan hinder je de doorgang. Daarom wilde ik precies weten wat er mee bedoeld werd....

P-Stone
Berichten: 280

#9 , 28 okt 2017 20:17

Ha dat is duidelijker. De "bezoekers" mogen dus de doorgang niet blokkeren, daar komt het op neer.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 29 okt 2017 09:28

Wielklem zetten of er zelf uw wagen achter parkeren, zodat die bezoeker niet weg kan. Laat het hem dan maar eens uitleggen aan de politie wat hij daar kwam doen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#11 , 29 okt 2017 09:36

Politie kan enkel bemiddelen en niet sanctioneren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

P-Stone
Berichten: 280

#12 , 29 okt 2017 09:36

Ik denk niet dat je zomaar een wielklem op iemands wagen mag plaatsen, dan kom je zelf in de problemen. Hem vastparkeren kan alleen maar als hij effectief de doorgang verhindert. En dan nog kan de politie niets doen, zoals sloeberken net schrijft is de politie niet bevoegd op privegebied (een inrit). Uitleg geven aan de politie is geen probleem. De klant kan beweren dat hij een gewone bezoeker is, en zelfs als hij verklaart dat hij daar was voor een uurtje (betaald) plezier, dat is in Belgie niet verboden. Voor de klant niets aan de hand dus.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 29 okt 2017 09:44

Laat het hem dan maar eens uitleggen aan de politie wat hij daar kwam doen.
Dit gaat de politie niet aan, en die zullen dit zelfs niet vragen, als de wagen niet geseind staat.

Waarom zou er iemand geen oude school vriendin mogen komen opzoeken ??

Wat daar in bed gebeurt dit gaat niemand maar ook niemand aan.

Zolang ze geen advertenties plaatsen op het internet en in geen dagbladen kan men niks bewijzen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 29 okt 2017 09:50

We hebben enkel de advertenties die op een bepaalde site gepubliceerd worden.
Er zijn dus wel advertenties als bewijs.
Er er zijn soms minderjarige kinderen aanwezig. Als politie dan nog niet reageert?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#15 , 29 okt 2017 10:02

Dan zal politie moeten beschikken over een huiszoekingsbevel om dit te kunnen vaststellen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Administratief recht”