Loonbeslag en beslag inboedel

Koenh86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Loonbeslag en beslag inboedel

#1 , 21 okt 2017 14:47

In juni dit jaar ik een aangetekende brief dat er beslag wordt gelegd op men loon voor niet betaalde verkeersbelastinhen van 6 jaar geleden. Heb daar vijf jaar niets meer van gehoord en eigenlijk was ik dit al vergeten.

Nu is er al sinds juli al 900 euro ingehouden.
Totaal bedrag was 1400.
Op 18 augustus heb ik verjaardagstuitend dwangbevel ontvangen. Heb direct gebeld met de uitleg dat ik niet meer kan betalen dan de loonbeslag dat zij reeds doen. Op men vorige loonbrief is er ng steeds inhouding op mijn loon.

Heb al meerdere malen gebeld heb de laatste maanden al veel ingekort via loonbeslag. Laatste betaling drie weken geleden. Nu vrijdag kwam ik thuis van men werk. En men slot ging niet goed open. Na herhaaldelijk proberen toch binnengeraakt om te concluderen dat mijn inboedel is opgeschreven. Is dit normaal?

Ps: Eind december krijg ik 1800 euro terug van de belastingen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2017 15:02

Als er een slotenmaker aan te pas is gekomen dan zijn er een pak kosten bij gekomen, van je belastingen zal men sowieso de rest inhouden, maar daar ben je nu niet mee gekort, als men opgeschreven heeft wil zeggen dat hooguit nog 14 a 20 dagen tijd heeft om dit te betalen.
Je moet ook begrijpen wanneer je geen groot loon heeft dat men zeer weinig kan afhouden, als u een wagen heeft dan zal die het eerste slachtoffer zijn, die hoeven ze zelfs niet te zien om op te schrijven dit gaat rechtstreeks via de dienst van inschrijvingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Koenh86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2017 15:48

300 euro per maand is toch niet zo weinig op een bedrag van 1400? Nog twee maandjes en en was gedaan. Nu 320 euro erbij. Binnen 8 dagen terug 300 euro loonbeslag. Dit lijkt me toch te belachelijk.. heb hen meerdere malen gebeld om te zeggen dat ik niets meer heb. Ik ben postbode verdien idd niet zoveel. Heb trouwens al zes jaar geen auto meer.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 okt 2017 16:03

1400€ ?
Hoeveel was het oorspronkelijk bedrag?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Koenh86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 okt 2017 16:18

https://drive.google.com/file/d/0B1efv5 ... p=drivesdk

Vrijdag 20/10/17 is er een kost van 320 euro bijgekomen om men inboedel op te schrijven.

Dit nadat ik nog geen drie weken geleden 200 euro heb betaald?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 okt 2017 16:31

heb hen meerdere malen gebeld
Waarom toch altijd dat bellen? Hiervan heb je achteraf geen bewijs. Wie had je aan de lijn? Mogelijks had je wel de kuisvrouw of de koffiedame aan de lijn.
Stuur volgende maal een aangetekende brief of minstens een mailtje, waarin je antwoord vraagt en heb je dat niet ontvangen binnen de 8 dagen, stuur je een rappel. Hiervan heb je achteraf bewijzen. Nu sta je daar met lege handen, nog minder centen en binnenkort zonder inboedel en zonder wagen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 okt 2017 16:40


Vrijdag 20/10/17 is er een kost van 320 euro bijgekomen om men inboedel op te schrijven.
Als je rekent de slotenmaker, twee getuigen en een nieuw slot, dan ben je er nog goed koop vanaf, de politie die moet je niet betalen

U zit nu reeds aan 1173€ kosten, en dit is nog het einde niet.

Kan je soms niet naar een bank gaan en iets lenen op 6 maanden, want de kosten gaan verschrikkelijk oplopen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 21 okt 2017 18:39

Zeker dat het voor dezelfde zaak is?

Koenh86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 okt 2017 10:03

Ja is voor dezelfde zaak

Koenh86
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 okt 2017 11:23

Gebeld naar de verkeersbelastingen. Blijkbaar zijn ze de deurwaarder vergeten op te schorten. Ze gaan me terug bellen.

Terug naar “Administratief recht”