waar klacht indienen en hoe?

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

waar klacht indienen en hoe?

#1 , 28 sep 2017 12:37

Ik wil zelf twee klachten indienen en deze ook zelf pleiten.
De een betreft een zaak te worden tegen de gemeente, waar en hoe in te dienen, dit betreft regio Waasmunster oost vlaanderen.

Twee zaak, betreft tegen een persoon die werkzaam is in een RVT (rusthuis) en die mijn moeder zodanig pest dat zij hier ziek van wordt.
Dit is gelegen in het Antwerpse.
Ook hier graag info waar in te dienen en hoe?

Thanks.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2017 17:17

Ben je zeker dat je zelf wil pleiten, gezien uw wel héél beperkte juridische kennis?

Om te beginnen kan niemand u zeggen waar een klacht neer te leggen, als u ons niet vertelt over wat soort zaak het gaat. Zeker de "zaak tegen de gemeente". Als we niet weten waarover het gaat, hoe kunnen we u dan zeggen waar u klacht moet indienen?

Wat het "pesten" betreft: Ik zou eerst en vooral klacht indienen bij de directie van het rusthuis zelf. Als u meent dat er een strafbaar feit gepleegd werd ("pesten" is alsnog niet opgenomen in de wetgeving, voor zover ik weet, misschien hooguit in het arbeidsrecht ivm "pesten op het werk"), kan u bij de politie klacht neerleggen. Zij zullen dit dan aan het parket overmaken en het parket beslist dan wat er mee gebeurd.

Of wenst u er een burgerlijke zaak van te maken en schadevergoeding te eisen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Goodi
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2017 19:43

De zaak naar gemeente toe is omtrent een geschil naar domicilie toe.
Ik woon momenteel op een camping, en heb daarvoor toelating gekregen van de gemeente om mijn adres daar te zetten, zo is het ook aangepast op mijn ID.
Vervolgens kwam plots de politie een PV opmaken omdat ik hier officieel niet mag wonen, en zou alles van de goed wil van de gemeente afhangen.
Maar gisteren dus plots een brief in men bus dat ik 3 maand de tijd heb.
Een voormalig OCMW raadslid zei me dat ze dat niet kunnen en ik een proces tegen de gemeente moet starten voor de arbeidsrechtbank.

Het tweede geval, het betreft een RVT dat gerund wordt door zusterkes, heb ik tot 2x toe een klacht ingediend, steeds zonder resultaat.
Ze pest niet alleen mijn mama, maar gaat bovendien, niet aangegeven, het haartooi van de bewoonsters op hun kamer doen, en die durven het dan niet meer annuleren.
Maar hoofdzaak is en blijft de gezondheid van mijn mama.
Zij is daar om van haar rust te kunnen genieten en ipv daarvan loopt ze vol stres, hoge bloedruk, en slapeloze nachten.
Mijn potje is sterk aan het overkoken nu.
Men mama is me heilig en daar blijven ze vanaf!
Goede raad is hier meer dan welkom.
Wil daar gerust een zaak van maken, al dan niet met schadevergoeding.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2017 09:01

Arbeidsrechtbank voor een geschil rond een domicilieadres? Of gaat het om een geschil rond één of andere uitkering, waarbij uw domicilieadres een probleem vormt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 okt 2017 17:57

Het is niet omdat de gemeente u inschrijft op een bepaald adres dat je er ook effectief mag jouw hoofdverblijfplaats van maken.

Maak eens een apart en duidelijk topic per zaak, dan zal u wel wat goede raad krijgen.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 19 okt 2017 20:18

reactie op #3
Gemeente moet u inschrijven op elke plaats waar u verblijft ook op de plaatsen waar het niet mag.
Edoch politie - ook al hebben die controle komen doen om u in te schrijven zijn na de inschrijving terugkomen om een reeks van PV' op te stellen wegens inbreuken op een aantal ander wetgevingen nl wonen op een plaats waar het niet mag vb natuurgebied of recreatiegebied.
Ik verijs hier nar de zeer goede weergave van de regels uitgelegd door de heer Mathieu Rutten ...wel in een zaak van pensioenen maar correcte en dgelijke uitleg inzake wonen.
Mocht u het nodig achten kan ik op u vraag nog wel wat wetteksten bijvoegen.


viewtopic.php?f=32&t=81043&hilit=intrekken+rijbewijs
PS een gemeente kan u niet voor een rechter dagen.
Dat voormalig raadslid zal dan toch eerst een moeten leren wat wettelijk kan of niet ...

Terug naar “Administratief recht”