Bewijs van samenwoonst bij aanvraag nationaliteit tot Belg voor partner gehuwd met een Belg

Evcul
Topic Starter
Berichten: 26

Bewijs van samenwoonst bij aanvraag nationaliteit tot Belg voor partner gehuwd met een Belg

#1 , 18 sep 2017 19:46

Ik woon al meer dan 5 jaar in België samen met mijn partner waarmee ik onlangs gehuwd ben. Eén van de voorwaarden om de Belgische nationaliteit aan te vragen is dat men gehuwd is met een Belg, indien de echtgenoten gedurende ten minste drie jaar in België hebben samengeleefd.

Betekent dit dat men al 3 jaar gehuwd moet zijn of is het voldoende dat men 3 jaar met de persoon waarmee men nu getrouwd is, heeft samengeleefd zelfs al heeft het huwelijk minder dan 3 jaar geleden plaats gevonden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 18 sep 2017 20:11

De tijd dat het 3 jaar was is voorbij (gehuwd) Nu is het 5 . Er is een voorstel om het 10 jaar te maken .

Evcul
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 18 sep 2017 20:27

De tijd dat het 3 jaar was is voorbij (gehuwd) Nu is het 5 . Er is een voorstel om het 10 jaar te maken .

Dit zijn de huidige voorwaarden: (http://www.agii.be/thema/procedures-om- ... t-een-belg)

* je bent meerderjarig
* je hebt al minstens 5 jaar een ononderbroken wettelijk verblijf en hoofdverblijfplaats in België
* je hebt een verblijfsrecht van onbeperkte duur op het moment van de aanvraag
* je bewijst je talenkennis
* je toont aan dat je gehuwd bent met een Belg en dat je de drie jaar voorafgaand aan de verklaring in België hebt samengeleefd met je echtgenoot. De echtgenoot moet pas op het moment van de verklaring Belg zijn, niet tijdens de periode van samenwoonst.
* je bewijst je maatschappelijke integratie

Ik zie nergens dat je 5 jaar moet gehuwd zijn.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”