gezinshereniging

Charline88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gezinshereniging

#1 , 18 sep 2017 17:55

Goede namiddag,
ik wou eens weten of iemand hiermee mss ervaring heeft, want op de sites en bij de mensen aan de balie, antwoordt niemand mij met een duidelijk concreet antwoord.

Mijn vriend heeft een visum aangevraagd met oog op wettelijke samenwoning in België.
Hij heeft deze ook gekregen, is in belgie aangekomen, en ondertussen heeft hij zijn attest van immatriculatie ontvangen.
Nu zou hij voor zijn job 6 maanden terug naar zijn eigen land moeten, maar met deze oranje kaart mag hij niet reizen nog terugkomen. we moeten dus wachten of hij al dan niet zijn f-kaart zal ontvangen.
Maar deze zes maanden zouden al beginnen vanaf november.
Zou hij in aanmerking komen voor een terugkeervisum aan te vragen?
Indien hij vertrekt en na deze zes maanden, moet hij dan volledig opnieuw een visum met oog op wettelijke samenwoning aanvragen en kan je dit 2 x maal aanvragen?
Of zal dit niet meer mogelijk zijn aangezien hij dit jaar al eens een akkoord hiervoor heeft gekregen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 18 sep 2017 21:36

De hele procedure moet terug herstart worden met kans op weigering .

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 18 sep 2017 23:00

Is het een Belgische werkgever of op zijn minst een EU werkgever?

Reclame

Charline88
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 sep 2017 23:05

neen een EU werkgever wel..
Dus best geen risico nemen als erna kans op weigering is?
Alhoewel er niets zal veranderd zijn in ons dossier, het zou hetzelfde dossier zijn, alleen is hij exact zes maanden terug gegaan om professionele redenen dan nog, wat dan ook via contract kan worden aangetoond natuurlijk..

Terug naar “Administratief recht”