Overlast van een mogelijk kinderdagverblijf

liliane.bastijns
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overlast van een mogelijk kinderdagverblijf

#1 , 10 sep 2017 14:38

Wij wonen reeds 36 jaar in een woonwijk. De oppervlaktes zijn gemiddeld 520m.
Onze naaste buren hebben hun huis verkocht. Wij kregen deze week van de gemmente een aangetekend schrijven dat er een bestemmingswijziging komt van woonhuis naar kinderdagverblijf voor 18 kindjes!
Kan dat zo maar! Hebben wij daar niks op in te brengen buiten een bezwaarschrift indienen? Wordt daar naar geluiserd? Wij gaan over 2 jaar met pensioen. 3 jaar geleden heel ons huis eigenhandig grondig verbouwd om van een fijne oude dag te kunnen genieten. Nu dit!
Niemand is hier blij mee. De huizen staan te dicht bij elkaar. Als er buiten 10 kindjes ruzie hebben of huilen...het is dag in dag uit. Gaan ze naar school dan komen er weer anderen en dan de auto's smorgens en s'avonds.
De buurvrouw is komen praten en zegt'geef het e en kans, het gaat wel meevallen'. Dat is nu net wat wij niet kunnen laten gebeuren. Eens de vergunning er is hebben we geen verhaal meer.
Wij hebben veel schrik. Hebben al gedacht om ons huis ook te verkopen (ondanks de zware verbouwing) maar wij wil er nu wonen pal naast een kinderdagverblijf?

Wat kunnen wij ondernemen?
Mvg,
Liliane

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 sep 2017 15:27

Wat een onzin het grootste last is het aan en afrijden van de wagens
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2017 15:42

Je hebt 25 x meer last van een school dan van een voorschoolse opvang. Kindjes tot 3 jaar zijn nog geen lawaaimakers.
Spreek uit ervaring.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5410

#4 , 10 sep 2017 15:51

Als er weinig of geen parkeerplaats is dien dan bezwaarschrift in voor verwachte autohinder: stilstaan voor je oprit etc. Lawaai zou moeten meevallen: onze kinderen zijn indertijd naar de opvang geweest in een rijhuis.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 sep 2017 16:17

Ik heb een kinderopvang met ongeveer 12 kindjes juist tegenover de deur. Heb enkel last s'morgens en s avonds van de wagens van de ouders af en aan rijden. Heb eigenlijk nog het meest last van die bakfietsen van tegenwoordig, die teveel plaats in de staat innemen .

Terug naar “Administratief recht”