adreswijziging

angela1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

adreswijziging

#1 , 07 sep 2017 08:11

Beste,

Mijn schoonbroer woont bij zijn vriendin in een sociale woning, maar zijn adres staat nog steeds bij zijn ouders. Aangezien mijn schoonbroer zen rekeningen niet betaald is er al een paar maal een deurwaarder bij zijn ouders geweest. Het is zelfs al zo erg dat er loonsbeslag wordt gedaan bij men schoonbroer.
Zijn broer en moeder zijn al naar het gemeentehuis geweest en het ocmw om te zeggen dat hij bij zijn vriendin woont en dat zen adres naar daar moet verzet worden. De wijkagent is er langsgeweest en heeft bevestigd dat hij daar verblijft. Het adres is nog steeds niet gewijzigd. Ondertussen blijven rekeningen binnenkomen en deurwaarders langskomen die dreigen om spullen weg te halen bij men schoonouders. Ze zijn echt ten einde raad. Kunnen ze via een verzoekschrift via de vrederechter proberen hem te dwingen zen adres te veranderen.

Alvast bedankt voor uw antwoord
Met vriendelijke groeten
Paepen Angela

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 sep 2017 09:06

De wijkagent moet hem ambtshalve laten schrappen op zijn oud adres

artemis
Berichten: 3293

#3 , 07 sep 2017 09:58

De wijkagent moet hem ambtshalve laten schrappen op zijn oud adres
Jamaar een ambtelijke schrapping duurt minimaal 6 maanden.
Vermits de wijkagent heeft vastgesteld dat hij bij de vriendin woont zou men toch denken dat zijn domicilie wordt overgezet naar daar, niet?

Reclame

angela1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2017 12:36

dit is niet gebeurd. mijn schoonmoeder is het gaan navragen in t gemeentehuis.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 sep 2017 13:12

Zet die ambtelijke schrapping alvast maar "in gang", en bekijk ondertussen wat bijkomend nog mogelijk is. Geef aan alle schuldeisers / gerechtsdeurwaarders / ... ondertussen het echte adres door van de persoon in kwestie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

artemis
Berichten: 3293

#6 , 07 sep 2017 16:49

Wanneer de procedure van ambtelijke schrapping gestart is ( die vrij lang kan duren vooraleer voldongen) kan je daarvan een attest bekomen van de wijkagent. Dat attest kan je uithangen aan deur/raam om potentiële schuldeisers op afstand te houden.
Ik heb al een paar keer zo een attest zien uithangen...

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 07 sep 2017 19:00

Kan ook binnen de 2 maanden minimum termijn - kan zelfs binnen een week.
Wijkinspecteur van de plaats war hij wel woont kan hem ook ambtshalve inschrijven.
Daar zal de lange duur nu vermoedelijk te danken zijn aan feit dat zijn nieuw adres is opgegeven ... dus moet daar eerst worden gecontroleerd dat hij daar nu woont.

Terug naar “Administratief recht”