oprit word afgenomen

Werner51
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

oprit word afgenomen

#1 , 02 sep 2017 11:55

Beste
Ik ben een kleine ondernemer die een pand heeft met twee opritten een zijde winkel andere zijde woonhuis.
Deze situatie is al +_50 jaar zo.
1 jaar geleden heb ik een stuk grond moeten afstaan voor de nieuwe fiets paden die aangelegd gaan worden .
Er kwam een meneer met papieren voor overname grond en vertelde dat er niets zou veranderen alleen mijn dubbele poort zou 1,80 naar achteren verplaats moeten worden.
Daar de poort al oud was heb ik een splinter nieuwe laten maken van het geld verkoop grond.
Nu maanden later krijg ik van het Vlaams gewest te horen dat ik maar 1 oprit krijg en moet kiezen welke zijde .
Omdat dit veiliger zou zijn voor de fietsers.
Nu komen er dagelijks mobielhomes leveranciers en klanten die dan dus weer achteruit de baan op moeten niet echt veilig dus.
Tevens als er 2 klanten komen kan er niemand van het woonhuis het erf verlaten.
Ik heb diverse malen een gesprek gehad met gemeente ,die melde maak u niet druk wij regelen alles komt goed.
Inmiddels zijn de werkzaamheden begonnen komt dus niet goed Vlaams gewest meld mij dat ze niets te maken hebben met de gemeente.
Is er voor mij een oplossing zou een rechtszaak nut hebben of valt er tegen de staat niet strijden.

Hopend op antwoorden of oplossingen
Gr W.Willems

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 02 sep 2017 12:08

Er valt zeker tegen de Staat de strijden, maar dan doet u via de officiële procedures, niet via een informeel gesprek.

Werner51
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2017 12:22

Het probleem is dat de gemeente dit allemaal zou regelen en ik mij niet druk hoefde te maken ben maanden aan het lijntje gehouden.
Ik heb via klachten procedure Vlaams gewest mails en gesprekken gehad maar ze blijven bij hun standpunt .
Volgens het Vlaams gewest heb ik maar recht op 1 oprit en is het einde discussie.

Reclame

Werner51
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 sep 2017 12:25

Wat zijn dan de officiële procedures hier voor

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 sep 2017 15:47

Hebben uw winkel en uw woonhuis ieder een afzonderlijk huisnummer?

Werner51
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 sep 2017 10:51

Ja staat bij gemeente ingeschreven als Winkel 51 woonadressen 51A en 51B
Maar ze zeggen mij dat het om het perceel gaat niet aantal woningen

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 03 sep 2017 17:34

Misschien moeilijk terug te vinden, maar hoe zijn die opritten vergund ?

Werner51
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 sep 2017 10:46

Ben ik mee bezig geweest maar heb hier niets over kunnen vinden volgens mijn buurvrouw zijn ze met de bouw van het huis al aangelegd 1954

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 04 sep 2017 11:06

Mogelijks kan je in de archieven van de gemeente een kopie van de bouwaanvraag en toelating terug vinden.
Persoonlijk heb ik recent zo de bouwplannen van mijn woning anno 1950 terug gevonden. Heb enkel kopiekosten van het plan moeten betalen.

Terug naar “Administratief recht”