bezwaarschrift onroerende voorheffing Brussel tgv bestemmingswijziging

VALO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bezwaarschrift onroerende voorheffing Brussel tgv bestemmingswijziging

#1 , 31 aug 2017 12:44

hallo,

ik had een vraag: Ik heb al 2 jaar geleden een handelspand gekocht te brussel waarvoor een vergunning tot bestemmingswijziging is afgeleverd. Nu dien ik een bezwaarschrift in en wordt dit niet aanvaard omdat ik de leegstand van het handelspand moet bewijzen van in het begin. Het pand is gelegen in Brussel
Om het even duidelijk te schetsen:
2014: vergunning voor bestemmingswijziging goed gekeurd
2015: Ik heb het handelspand met de vergunning gekocht
2016: bezwaar ingediend voor de onroerende voorheffing.

Men zegt mij nu dat, doordat de vorige eigenaar in 2015 geen bezwaar heeft ingediend voor 'leegstand' ik ook gen recht heb op een kwijtschelding.
Daarnaast zegt men mij ook dat ik eerst leegstand moet bewijzen door het laatste huurcontract te tonen inclusief de opzeggingsbrief inclusief de volmacht van de vorige eigenaar om in zijn plaats een bezwaar in te dienen.
Dit lijkt mij toch verregaand.... Normaal is er door de bestemmingswijziging een 'nieuw' pand aangemaakt en geldt de 'leegstand' toch enkel van dit moment of zie ik dit fout? Dan ook lees ik overaal dat men tgv leegstand een kwijtschelding kan vragen van de onroerende voorheffing om verkrotting tegen te gaan, maar dit wordt niet in acht genomen.

Heeft iemand hier ervaring en kennis van?
Moet ik dit gewoon laten passeren of sta ik recht in mijn schoenen om bezwaar aan te tekenen.

Graag een seintje.
alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding