geen domiciliëring mogelijk, wat te doen ?

jhc
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen domiciliëring mogelijk, wat te doen ?

#1 , 24 aug 2017 09:28

Het lukt me al jaren niet om me te domiciliëren op het adres waar ik woon. Het is nochtans het enige adres waar ik woon en waar ik me zou kunnen domiciliëren. Ik heb het al meerdere malen geprobeerd via het OCMW. Het is problematisch aan het worden. Om een telefoonabonnement te krijgen, internet, rijbewijs, paspoort (ik ben Nederlander), bewijs goed gedrag en zeden en daarmee werk, etc., etc. Vreemd genoeg heb ik nu wel een uitkering en ziektekostenverzekering.
Wie kent een oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 24 aug 2017 10:05

Wat is het probleem juist? Weekendverblijf?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 aug 2017 12:21

Het is altijd mogelijk om een domicilie te hebben, zelfs krakers krijgen een domicilie

Praat eens met je wijkagent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 24 aug 2017 21:47

Klopt maar procedure voor Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit wordt onmiddellijk opgestart.
Benevens ook de nodige PV's voor al de andere inbreuken.

OCMW heeft geen bevoegdheid inzake ( enkel referentieadres kan door hen worden gegeven)
Bevoegde instantie is gemeente - dienst bevolking.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 aug 2017 07:48

Wat is de motivering van de beslissing(en) van de gemeente om jou niet in te schrijven? Is er al een onderzoek gebeurd door de FOD Binnanlandse Zaken?

Terug naar “Administratief recht”