Domicilie-adres bij 6 maanden afwezigheid door reis

Lilith-
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Domicilie-adres bij 6 maanden afwezigheid door reis

#1 , 23 aug 2017 13:31

Dag allen,

Mijn vriend en ik vertrekken over anderhalve maand op reis naar Azië voor 6 maanden. Wij huren een appartement en zullen dat onderverhuren aan 2 kennissen. Dit met toestemming van de verhuurder.

Nu zit ik met enkele vragen rond de wijziging van ons domicilie-adres. Onze onderhuurders zouden hun domicilie willen veranderen naar het huuradres aangezien ze een parkeervergunning nodig hebben. In voorkomend geval zouden we dus met vier gedomicilieerd zijn op hetzelfde adres (met maar één slaapkamer). Nu vroeg ik me af hoe groot de kans is dat dit voor problemen zorgt. Na domiciliewijziging komt de wijkagent controleren of degenen die hun domicilie gewijzigd hebben hier ook effectief wonen. Maar beschikt de wijkagent ook automatisch over informatie over wie er nog allemaal gedomicilieerd is op dit adres?

Moest de kans dat dit voor problemen zorgt reëel zijn, dan zie ik nog twee andere opties:
*We registreren onze tijdelijke afwezigheid bij de gemeente, met behoud van onze domicilie op ons huuradres. Maar het is me niet duidelijk wat hiervan de gevolgen zijn voor de opbouw van sociale zekerheidsrechten, ziekteverzekering, belastingen, etc?
*We verzetten ons domicilie-adres naar het adres van één van onze ouders. Maar dan zijn we niet meer gedomicilieerd in het appartement waarvoor we een huurcontract hebben, wat ook weer een onwettelijke situatie veroorzaakt.

Kan iemand me hierover advies geven?

Mvg,
Lilith

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 23 aug 2017 13:32

Dubbel

Reclame

Terug naar “Administratief recht”