Wildplassen

JulieP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wildplassen

#1 , 21 aug 2017 14:56

Na een discussie met een vriend, had ik graag wat meer info over wildplassen. Het gaat vooral over bepaalde situatie's.

1) Is plassen in een blikje waarbij er niets zichtbaar is, om het vervolgens in een riooltje te gieten en het blikje weg te smijten, wildplassen?
2) Is plassen in de zee of een zwembad wildplassen? En is er een ondersheid tussen privézwembaden en openbare zwembaden?
En als je plast in de zee, moet er ook een onderscheid gemaakt worden tussen het aanhebben van een zwembroek of niet? En of je van in het water plast, of van bovenaf (als dit duidelijk is?)
3) Indien mensen met een stoma "plassen", valt dat dan ook onder wildplassen?


Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JulieP
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2017 14:59

Post scriptum: bij mijn weten is de definitie van wildplassen als volgt...
Wildplassen is het plassen op een andere plaats in de openbare ruimte dan een toilet of urinoir.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 21 aug 2017 15:14

punt 3: denk nu eens zelf goed na....mensen met een (urine)stoma kunnen helemaal niet plassen....daarom hebben ze precies een stoma....
punt 2 is uiteraard wildplassen, al denk ik niet dat ze dat al 100% kunnen vaststellen. Broek uit verzwaart alleen maar de veroordeling,want schennis openbare zeden (vooropgesteld dat ze wildplassen in openbaar water kunnen vaststellen)
punt1: is wildplassen én op de keper beschouwd ook sluikstorten (cfr weggooien blikje)

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 21 aug 2017 16:00

bijkomende vraag 1a)
wat als het potje overloopt??

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 21 aug 2017 19:56

Dan is het overloper. :lol:

Terug naar “Administratief recht”