Afgestudeerde dochter: beste oplossing domicilie adres?

degoaleman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afgestudeerde dochter: beste oplossing domicilie adres?

#1 , 13 aug 2017 20:14

Ik ben vrijgezel en woon in mijn eigen appartement. Ik heb een relatie met een gescheiden vrouw met 4 kinderen. Zij heeft het appartement waarin ze woont, gekocht met een sociale lening. Oudste dochter is inmiddels het huis uit; De 2de oudste is net afgestudeerd; De 2 andere zijn nog schoolgaand. Voorlopig heeft deze 2de oudste nog geen werk, dus nog geen inkomen en is er volgens mij nog geen probleem. Maar wat als zij werk vindt en dus een inkomen heeft?
1) Als ze blijft opgeschreven staan op het adres van haar moeder, heeft dat consequenties voor de sociale lening van mijn vriendin?
2) Indien zo, kan de dochter bij mij haar domicilie adres laten zetten of heeft dat voor mij financiele gevolgen?
3) Indien de dochter daadwerkelijk in mijn appartement zou komen wonen, wat heeft dat voor gevolgen voor zowel mijn vriendin als mezelf?

We proberen hier te ageren ipv te moeten reageren, dus alle raad is welkom.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 14 aug 2017 20:54

Beste

De voorwaarden sociale lening worden nagekeken bij de toekenning er van. eens getekend en de situatie wijzigt, wordt daar niet meer op terug gekomen. Het feit dat kinderen volwassen worden, een inkomen verwerven en nog een tijdje thuis wonen doet daar geen afbreuk aan. Voor alle zekerheid : uw leenvoorwaarden staan in uw leencontract. neem de algemene voorwaarden door. Daar staat perfect in vermeld welke voorwaarden kredoetnemer moet vervullen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”