Sociale lening en domicilie

Charlie91
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Sociale lening en domicilie

#1 , 11 aug 2017 17:26

Goedemiddag,

Mijn ex, van meer dan 10 jaar geleden, probeert mij nog steeds het leven zuur te maken. Om nu de dreigementen niet uit de doeken te doen, want daar draait deze vraag nt om, maak ik het kort.
Hij heeft meer dan 4 jaar geleden een woning aangekocht met de bedoeling deze te verbouwen (was een bouwvallige woning) en er te gaan wonen in co ouderschap met de kinderen. Aangezien we al jaren discussie hebben en onze advocaten een andere interpretatie van het vonnis over de kinderen, (hij zit trouwens aan advocaat nr 4 omdat de rest na een periode niet meer werd betaald) ik ben invalide en krijg verhoogd kindergeld. Het kindergeld moet gedeeld worden maar er staat nergens vermeld dat het verhoogd kindergeld moet gedeeld worden. Ik sta volgens een onafhankelijk advocaat trouwens recht in mijn schoenen. Hij eist dus al jaren dat ik dit betaal terwijl ik invalide ben en een zeer laag inkomen heb. Toen de uitspraak was, was de situatie ook helemaal anders. Ik woonde voorlopig terug in bij mijn vader in afwachting van de verkoop van ons huis. De compromis van mijn eigen aankoop was reeds getekend maar daar werd geen rekening mee gehouden. Ik had dus geen kosten aan te tonen en daarom moet ik helft van het kindergeld afgeven. Ondertussen heb ik mijn eigen woning met dus maandelijkse kosten waaronder ook veel medische. Hij heeft ondertussen een nieuwe job waardoor ons inkomen meer dan 1000€ verdchil maakt. Dit terzijde.
Hij is dus inderdaad zoals hoort met een sociale lening wel gedomicilieerd in de woning maar heeft er nog geen dag gewoond aangezien die ook niet bewoonbaar is. Hij woont deels in bij zn moeder en vriendin. Binnenkort gaat hij volledig intrekken bij de vriendin ook in de week van co ouderschap. Ze werken beiden dus daar zie ik geen problemen in. Wat mijn eigenlijke vraag is: moet hij buiten gedomicilieerd zijn in de woning ook effectief wonen in de woning?
Hij dreigt met deurwaarders en advocaten terwijl hij geen geld heeft om het huis af te werken en ik elke € in 2 bijt om de kinderen zoveel mogelijk te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 11 aug 2017 17:31

Als hij er gedomicilieerd is, moet hij er ook effectief wonen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 11 aug 2017 19:39

Waarom is het voor u relevant waar uw ex verblijft? Bent u een ambtenaar, belast met domiciliecontroles?

Soit, om te antwoorden op uw vraag: het domicilie moet overeenstemmen met de hoofdverblijfplaats. Maar dat is niet noodzakelijk de plek waar men heel de tijd dient te verblijven.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 aug 2017 20:14

o
Hij is dus inderdaad zoals hoort met een sociale lening wel gedomicilieerd in de woning maar heeft er nog geen dag gewoond aangezien die ook niet bewoonbaar is.
Dat is dus 100 % domiciliefraude waar men tegenwoordig streng tegen optreed.
Je kan hiervoor klacht neerleggen

Terug naar “Administratief recht”