referentieadres/gezinshoofd

mvan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Re: referentieadres/gezinshoofd

#16 , 06 jul 2017 09:47

Xenophon, bedankt voor Uw opzoekingen en uiteenzetting.
Ik stel mij echter wel vragen of die bepalingen van de gemeente en provincie ook wettelijk bepaald zijn.
In het geval van de gemeente zou ik dus een referentieadres aangevraagd en gekregen hebben in de gemeente waar ik gewoonlijk zou vertoeven. Maar dat is niet zo want ik woon in een mobiele woning en zit de meeste tijd in het buitenland, al is dat niet voor mijn beroep.
En in het geval van de provincie dat een gezin ook kan bestaan uit 1 persoon: laat mij het verklarend woordenboek zien waarin de definitie van een gezin ook uit 1 persoon kan bestaan.
Vroeger heette het trouwens gewoon "provinciebelasting", maar is waarschijnlijk onder druk van de EU afgeschaft moeten worden en heeft men het dus maar een andere naam gegeven. Net zoals de "in verkeerstellingsbelasting" bij auto's.
Zo is het uiteraard heel gemakkelijk om in iemands recht te staan: het beestje een naam geven en de definitie ervan zelf bepalen.
De gemeente heeft mij gewoon per brief, als antwoord op mijn bezwaarschrift vorig jaar, laten weten dat men mij "gezinshoofd" noemt.
Ik wil helemaal geen Robin Hood spelen en het gaat mij ook niet over die 135 €, maar wel om het principe dat men mij zegt dat ik "daar niet mag wonen" en dan voor afval moet betalen. En om het feit dat ik mijn hele leven gewerkt heb en belastingen betaald, en nu in een situatie zit waarbij ik iets zou mogen terug verwachten. Maar dat er niets voor mij gedaan wordt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Administratief recht”