Stedenbouwkundige vergunning

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Stedenbouwkundige vergunning

#1 , 25 jun 2017 21:40

Beste,
Wij wonen in een alleenstaande woning dat we binnenkort zouden verkopen maar ik denk dat we met enkele bouwovertredingen zitten. Vooraleer we de woning te koop zetten zouden we alles in orde willen brengen. De woning met veranda is volledig in orde met de vergunningen. De houten garage van 21m2 is in orde. Er staat aan de zijkant van de woning een carport van 21m2 op de perceelgrens met de akkoord van de geburen maar zonder vergunning . Er stond aan dezelfde kant een voliere van 15m2 op 1m van de perceelgrens maar gebouwd met een vergunning. Door stormschade 2 jaar geleden is dit vervangen op dezelfde plaats door een tuinhuisje van 21m2 en met toestemming van de geburen op de perceelgrens gezet maar ik heb naar de gemeente toe niets gedaan. Moest ik een vergunning aanvragen voor het tuinhuisje of moet ik nu een aanvraag doen voor regularisatie ? Het is 6m2 groter dan de voliere maar staat nu wel op de perceelgrens met toestemming van de geburen en zo ja zou de gemeente moeilijk kunnen doen. Omdat de carport in niet een zo goede staat is kan ik dit ook afbreken. Wat zou ik best doen.
Mvg
Rudy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 02 jul 2017 22:35

Hangt van de gemeentelijke regels af.
Verkavelingsvergunning en in welke zone ingeplant.

Beste aanspreekpunten een architect en de gemeente.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”