kunnen ze zomaar iemand inschrijven op mijn adres

jef007
Berichten: 1683

Re: kunnen ze zomaar iemand inschrijven op mijn adres

#16 , 26 jun 2017 13:55

zeer goede vraag : waar woont uw vriend als hij niet bij u verblijft??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 26 jun 2017 14:29

Als u vriend al 3 jaar geen adres heeft dan is dat met een rede.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38602

#18 , 26 jun 2017 19:36

Als alles zo gebeurd is ...inspecteur die zegt dat u hem moet binnenlaten en zijn legitimatie niet toont. Is een zware ambtsfout.
Voldoende reden om klacht in te dienen bij comité P.
Inspecteur zal de wetgeving en zeker de wet politieambt eens goed terug moeten bestuderen.
Vanaf nu zeker alle gesprekken met syndicus en eventuele politieambtenaren die aan de deur komen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 27 jun 2017 09:23

Als alles zo gebeurd is ...inspecteur die zegt dat u hem moet binnenlaten en zijn legitimatie niet toont. Is een zware ambtsfout.
Voldoende reden om klacht in te dienen bij comité P.
Als de TS dit dan ook allemaal kan bewijzen, zal ze daar inderdaad een sterk dossier hebben. Maar als de agent beweerd dat hij gevraagd heeft om even binnen te mogen kijken, en bij het aanbellen zijn badge laten zien heeft, zal het woord tegen woord zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

svn123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#20 , 27 jun 2017 19:14

Mijn vriend is al 3 jaar ambtelijk geschrapt (omdat hij geen officiële woonplaats heeft).
Mijn vriend logeert vaak bij mij, maar woont niet bij me.
Ik vrees dat dit laatste nogal ongeloofwaardig overkomt: uw vriend heeft geen officiëel adres, maar logeert "vaak" bij u? Waar "logeert" hij als hij niet bij u is, als ik vragen mag? Op straat?

Moest uw vriend zelf een officiëel adres hebben, zou de stelling "hij logeert hier wel vaak, maar woont hier niet", geloofwaardig kunnen zijn. Maar aangezien uw vriend geen officiële woonplaatst heeft, kan ik me voorstellen dat men een adres waar hij zeer vaak verblijft, als zijn officiële woonplaats zal zien. Als je dit niet wenst, laat uw vriend dan niet meer zo vaak bij u logeren, zou ik zeggen...
Het gaat hier niet over geloofwaardig of niet, de feiten zijn wat ze zijn... Mijn vriend woont niet bij me, hier liggen geen kleren van hem, hier ligt niets van hem.. Ik ben een jonge dame en woon zelf nog maar net alleen, ik was sowieso nog niet van plan om meteen te gaan samen wonen dan ... In het weekend zijn we uiteraard samen, mag mijn vriend dan niet bij me slapen in het weekend zonder dat hij bij me woont????
Hij verblijft bij zijn grootmoeder en slaapt ook vaak bij vrienden, daar liggen tevens ook al zijn spullen .. De afspraak is ook dat we pas zullen gaan samen wonen wanneer mijn vriend zijn zaakjes allemaal op een rij heeft en niet daarvoor. Ik heb al mijn spaarcentjes in dit appartement gestoken en meer dan mijn eigendom heb ik ook niet, het is me dan ook veel waard aangezien dit de basis van mijn toekomst betekend en die zet ik niet zomaar meteen voor iemand op het spel. Het is gewoon erg oneerlijk wat ze nu doen, ik help mijn vriend al geregeld met aller hande zaken om zijn toestand te verbeteren zodat we wel een toekomst samen kunnen hebben op termijn. Ik hoef je de situatie niet verder uit te leggen, want dat is prive. Maar niemand heeft hiervoor gevraagd met uitzondering op de syndicus omdat die namelijk liever wil dat ik er als brave alleenstaande altijd alles slikkende burger hem zijn gang zou laten gaan en hoopt een stokje te steken tussen mij en mijn vriend... soit, het punt is mijn vriend zijn problemen zijn zo goed als van de baan dus wij hadden wel toekomst plannen om te gaan samen wonen, maar sowieso al niet waar ik nu woon aangezien het daar veel te klein is voor 2 mensen.. de situatie met de syndicus loopt ook de spuigaten uit dus vroeg of laat verkoop ik mijn appartementje toch en kan ik met de winst die ik daarmee maak een heleboel problemen van de baan vegen in 1 keer ... Het punt is mijn vriend en ik ZIJN samen, maar wonen daarom nog niet samen, ookal slaapt hij hier af en toe (wat niet zo abnormaal is volgens mij, maar soit....) ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 jun 2017 09:40

Het gaat hier niet over geloofwaardig of niet, de feiten zijn wat ze zijn... Mijn vriend woont niet bij me, hier liggen geen kleren van hem, hier ligt niets van hem..
De feiten zijn ook dat uw vriend héél erg regelmatig bij u blijft "logeren". Op een bepaald moment wordt "logeren", "verblijven bij"...
Hij verblijft bij zijn grootmoeder en slaapt ook vaak bij vrienden, daar liggen tevens ook al zijn spullen ..
Dan is het toch héél erg makkelijk op te lossen? Hij moet zich domiciliëren daar waar hij het meeste verblijft / waar zijn spullen liggen. Waarom doet hij dit niet, dan waren jullie van de miserie vanaf? Sorry, maar iemand die weigert zich ergens te domiciliëren, daar zit meer achter. Ik zie geen enkel deftige reden waarom je je hetzelf zo moeilijk zou maken?
Het is gewoon erg oneerlijk wat ze nu doen,
Neen, het is oneerlijk wat uw vriend doet! Hij moet een domicilieadres kiezen en zich daar laten domiciliëren. Nu "profiteert" hij van zowel jou, zijn grootmoeder als die vrienden. Al deze mensen kunnen in de problemen komen door hem.
de situatie met de syndicus loopt ook de spuigaten uit.
Dan moet je dit probleem aanpakken. Dit staat los van het feit dat uw vriend zijn zaakjes niet op orde heeft.
Het punt is mijn vriend en ik ZIJN samen, maar wonen daarom nog niet samen, ookal slaapt hij hier af en toe (wat niet zo abnormaal is volgens mij, maar soit....) ...
Neen, dit is niet abnormaal. Wat wel abnormaal is, is dat hij geen domicilieadres heeft. Dit feit zorgt ervoor dat de overheid deze situatie extra onder de loep neemt, en als dan blijkt dat hij wel héél regelmatig bij u blijft slapen, zal men (in mijn ogen terecht) uw woning als zijn hoofdverblijfplaats bekijken. Als u dit niet wenst, laat uw vriend dan minder bij u logeren, of vraag hem dat hij zelf voor een officieel adres zorgt. Maar u kan niet wensen dat uw vriend, die geen officiële verblijfplaats heeft, zomaar regelmatig bij u kan logeren, en dat zijn hoofdverblijfplaats dan niet bij u zou komen te staan. Eerlijk gezegd is het uw vriend die het probleem veroorzaakt, niet de syndicus, wijkagent of overheid...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

svn123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 jun 2017 16:33

Het gaat hier niet over geloofwaardig of niet, de feiten zijn wat ze zijn... Mijn vriend woont niet bij me, hier liggen geen kleren van hem, hier ligt niets van hem..
De feiten zijn ook dat uw vriend héél erg regelmatig bij u blijft "logeren". Op een bepaald moment wordt "logeren", "verblijven bij"...
Hij verblijft bij zijn grootmoeder en slaapt ook vaak bij vrienden, daar liggen tevens ook al zijn spullen ..
Dan is het toch héél erg makkelijk op te lossen? Hij moet zich domiciliëren daar waar hij het meeste verblijft / waar zijn spullen liggen. Waarom doet hij dit niet, dan waren jullie van de miserie vanaf? Sorry, maar iemand die weigert zich ergens te domiciliëren, daar zit meer achter. Ik zie geen enkel deftige reden waarom je je hetzelf zo moeilijk zou maken?
Het is gewoon erg oneerlijk wat ze nu doen,
Neen, het is oneerlijk wat uw vriend doet! Hij moet een domicilieadres kiezen en zich daar laten domiciliëren. Nu "profiteert" hij van zowel jou, zijn grootmoeder als die vrienden. Al deze mensen kunnen in de problemen komen door hem.
de situatie met de syndicus loopt ook de spuigaten uit.
Dan moet je dit probleem aanpakken. Dit staat los van het feit dat uw vriend zijn zaakjes niet op orde heeft.
Het punt is mijn vriend en ik ZIJN samen, maar wonen daarom nog niet samen, ookal slaapt hij hier af en toe (wat niet zo abnormaal is volgens mij, maar soit....) ...
Neen, dit is niet abnormaal. Wat wel abnormaal is, is dat hij geen domicilieadres heeft. Dit feit zorgt ervoor dat de overheid deze situatie extra onder de loep neemt, en als dan blijkt dat hij wel héél regelmatig bij u blijft slapen, zal men (in mijn ogen terecht) uw woning als zijn hoofdverblijfplaats bekijken. Als u dit niet wenst, laat uw vriend dan minder bij u logeren, of vraag hem dat hij zelf voor een officieel adres zorgt. Maar u kan niet wensen dat uw vriend, die geen officiële verblijfplaats heeft, zomaar regelmatig bij u kan logeren, en dat zijn hoofdverblijfplaats dan niet bij u zou komen te staan. Eerlijk gezegd is het uw vriend die het probleem veroorzaakt, niet de syndicus, wijkagent of overheid...
Er is aan de wijkagent het adres medegedeeld waar hij wel woont en waar zijn spullen ook liggen, maar daar had hij geen oor naar.. Ik kreeg het antwoord dat hij mijn vriend toch gewoon zou inschrijven op mijn adres. Dit zonder dat hier iets van mijn vriend van kleren of andere lag met uitzondering op de kleren die hij aan had .. Ik vroeg aan de agent zich te identificeren maar ook dat wou hij niet en hij vertrok gewoon ... Ik vond het een stinkend zaakje, dat is alles ..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#23 , 28 jun 2017 17:05

De wijk agent is ,het zijn taak om te zien of iedereen een domicilie heeft, en hij kan bij gebrek aan een adres deze bij u zetten daar hij zeer veel bij u verblijft !

Het is niet aan u vriend om te kiezen, de domicilie is het adres waar je hoofdzakelijk verblijf en waar men je kan vinden ! !
En bij u vindt de wijkagent je vriend zoals je zelf al schreef.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38602

#24 , 28 jun 2017 21:10

Er zijn regels waaraan de wijkinspecteur zich dient te houden - een inschrijving gebeurd niet omdat hij dat vindt.
Een inschrijving kan maar zal gepaard moeten gaan met een reeks van bewijzen die de wijkinspecteur in zijn Administratieve Akte moet neerschrijven.

svn123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#25 , 29 jun 2017 18:42

De wijk agent is ,het zijn taak om te zien of iedereen een domicilie heeft, en hij kan bij gebrek aan een adres deze bij u zetten daar hij zeer veel bij u verblijft !

Het is niet aan u vriend om te kiezen, de domicilie is het adres waar je hoofdzakelijk verblijf en waar men je kan vinden ! !
En bij u vindt de wijkagent je vriend zoals je zelf al schreef.
Het gaat niet over kiezen, als mijn vriend hier in het weekend slaapt en de rest van de week elders (het adres dat we opgaven aan de wijkagent) toont dit toch net aan dat hij elders woont indien ze dit zouden controleren. (tevens in dezelfde gemeente, dus niet zo moeilijk om dit even na te kijken)
Denk verder ook niet dat het zo raar is dat mijn vriend in het weekend bij me slaapt als je een koppel bent en daar de mogelijkheid toe hebt. Dit betekend in mijn ogen ook alles behalve samen wonen. Wanneer ik nog thuis woonde sliep ik 4 van de 7 bij men (vorige) vriend, maar mijn thuis was bij men ouder, ik woonde toen ook niet bij mijn vriend .. Het slaagt gewoon nergens op ..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 29 jun 2017 19:12


Het slaagt gewoon nergens op .


.
Dit vindt u natuurlijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1683

#27 , 29 jun 2017 19:47

zorg dat hij dan ingeschreven geraakt bij zijn grootmoeder, dan heeft hij een officieel adres!

svn123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#28 , 29 jun 2017 21:59

zorg dat hij dan ingeschreven geraakt bij zijn grootmoeder, dan heeft hij een officieel adres!
Ja we regelen het wel, het gaat mij meer om de manier waarop die niet echt mooi of correct gebeurde.
Het komt wel in orde, ik heb niets te verbergen en mijn vriend ook niet, het maakt de zaken alleen wat lastiger.
Maar als niemand hem officieel in huis wil nemen voor zijn eigen redenen dan doe ik het wel, ookal is het niet juist en eigenlijk ook niet mijn taak of verantwoordelijkheid (ik sta nog maar net zelf op eigen benen...) ..
Ach we hadden toch al plannen om samen te gaan wonen na de verkoop van mijn appartement en eerst samen iets te huren (als wijze van test).
Het zou voor mijn vriend sowieso financieel beter uitkomen, want nu hij ambtelijk geschrapt is heeft hij geen recht op een uitkering en wanneer hij een vast adres zou hebben kan dit wel.
Maar ik gun niemand het gevoel dat ze mij of mijn vriend zouden kunnen schade op deze manier, want dat is helemaal niet zo ...
De oneerlijkheid achter dit verhaal was dan ook de rede dat ik dit topic opende. :shock:

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#29 , 30 jun 2017 10:17

De procedure voor vaststelling hoofdverblijfplaats moet uiteraard correct en conform de wet gebeuren. Indien de zaken met de inspecteur zijn verlopen zoals u schetst dan zou die op zijn minst een stevige uitbrander van zijn diensthoofd mogen krijgen.

Wees u er wel van bewust dat indien uw vriend bij u gedomicilieerd wordt het een heel stuk moeilijker zal zijn om hem buiten te zetten indien dat nodig mocht blijken en dat indien er schulden mochten zijn (waarvan u mogelijk niet op de hoogte bent), het niet evident is uw goederen in het appartement volledig te beschermen tegen uitvoeringsmaatregelen. Het is uiteraard uw zaak en uw beslissing maar ik zou u adviseren om goed na te kijken hoe het komt dat hij in zijn huidige situatie zit en waarom niemand uit zijn familie een domiciliëring toestaat of hij geen referentieadres bij het OCMW heeft gevraagd.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

svn123
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#30 , 30 jun 2017 13:17

De procedure voor vaststelling hoofdverblijfplaats moet uiteraard correct en conform de wet gebeuren. Indien de zaken met de inspecteur zijn verlopen zoals u schetst dan zou die op zijn minst een stevige uitbrander van zijn diensthoofd mogen krijgen.

Wees u er wel van bewust dat indien uw vriend bij u gedomicilieerd wordt het een heel stuk moeilijker zal zijn om hem buiten te zetten indien dat nodig mocht blijken en dat indien er schulden mochten zijn (waarvan u mogelijk niet op de hoogte bent), het niet evident is uw goederen in het appartement volledig te beschermen tegen uitvoeringsmaatregelen. Het is uiteraard uw zaak en uw beslissing maar ik zou u adviseren om goed na te kijken hoe het komt dat hij in zijn huidige situatie zit en waarom niemand uit zijn familie een domiciliëring toestaat of hij geen referentieadres bij het OCMW heeft gevraagd.

Referentie adres van het OCMW heeft hij al eens gehad toen hij 16 of 18 was (weet het niet meer exact hoe het zat, er is al zo veel gebeurd met hem), daarom krijgt hij dit nu niet nogmaals. (met alle uitvluchten van doen, ze geven hem liever geld, soms is het allemaal raar of oneerlijk geregeld)
Want belastingen mag hij wel betalen wanneer hij aan het werk is :) ...
Ik ben volledig op de hoogte van mijn vriend zijn financiële situatie (daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt naar mij toe)
Kijk als het moet, moeilijk gaat ook als ze het willen doordrijven doen ze maar ookal is het niet correct.
Aan vertrouwen is er geen gebrek, dus we lossen he wel op, bedankt voor uw berichtje.

Terug naar “Administratief recht”