Graag advies betreft parkeerbiljet (parkeerschijf)

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

Graag advies betreft parkeerbiljet (parkeerschijf)

#1 , 22 jun 2017 21:56

Beste,

Graag zou ik advies inwinnen betreft een parkeerboete in de stad Mortsel:

Prins Leopoldlei
2640 Mortsel

https://goo.gl/maps/K8nPk5c5nrj

Ik stond geparkeerd in deze straat en had het bord opgemerkt met vermelding van 'parkeerschijf'. Ik heb dus mijn parkeerschijf achtergelaten maar merk op dat ik een boete heb gekregen...

Op Google maps kun je de borden terug raadplegen die dit aangeven.

Hoe aan te pakken of gewoon erbij neerleggen en betalen?

Wat zou u doen?

Stel, je legt je erbij neer. En als dit een 2de keer gebeurd? Een 3de keer? Wat is uw aanpak?

MVG,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 jun 2017 08:32

Als je er niet mocht staan: betalen

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#3 , 23 jun 2017 15:59

Natuurlijk. Dat zoiezo. Je mocht er wel staan:
bewoners of parkeerkaart (zie Google Maps).

Had mijn parkeerkaart neergezet en kreeg toch een boete.

Vraag me af hoe jullie hiermee zouden omgaan? Zou je betalen, en wat als je dit 2 keer overkwam. Of 3 keer? Ik denk toch niet dat je gaat betalen als je echt met zuivere intenties in je recht staat?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 23 jun 2017 16:01

Op het bord staat dat je er moet betalen om te parkeren!!!!
Normaal dat je beboet wordt met je schijf.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jabbe
Berichten: 586

#5 , 23 jun 2017 16:19

De Prins Leopoldlei (ZONE 2) is betalend.
In het retributiereglement van de stad Mortsel vind je de lijst terug van de straten die ofwel blauwe zone of betalend zijn.
En inderdaad aan het begin van de straat staat een bord E9a met het onderschrift BETALEND.
Gezien er geen parkeerschijf op het verkeersbord is afgebeeld, hebt u door niet te betalen voor de parkeerbeurt, de verkeerscode overtreden en ontvangt u dus een retributie.

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#6 , 23 jun 2017 18:37

Ok, dank u wel voor de toelichting.

Op het bord staat 'uitgezonderd bewoners en parkeerkaart' vermeld. Dit heeft een andere betekenis? En dat is een ander soort kaart?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 23 jun 2017 18:47

Ok, dank u wel voor de toelichting.

Op het bord staat 'uitgezonderd bewoners en parkeerkaart' vermeld. Dit heeft een andere betekenis? En dat is een ander soort kaart?
Maar je hebt geen kaart gezet, wel een parkeerschijf, want u schreef toch:

"Ik stond geparkeerd in deze straat en had het bord opgemerkt met vermelding van 'parkeerschijf'."

Net zoals een ezel geen paard is, is een schijf geen kaart.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 23 jun 2017 19:56

In Leuven zijn er bij de invoering van het nieuwe circulatieplan ook enkele 100 de bestuurders (Leuvenaars) beboet omdat ze hun parkeerschijf hadden gelegd ipv hun parkeerkaart (bewonerskaart)

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#9 , 24 jun 2017 03:33

Ok, dank u wel!

Dit is dus een misverstand. Ik begreep daaronder parkeerschijf aangezien ik niet bekend ben met een parkeerkaart.

Ik was al pissed aangezien ik echt dacht dat ik in orde was met mijn parkeerschijf!

Terug naar “Administratief recht”