vermeend bewonen appartement

Fred_krok
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vermeend bewonen appartement

#1 , 20 jun 2017 06:55

mijn buur heeft 2,5 jaar geleden zijn appartement gekocht op naam van zijn zaak en is er ingetrokken met zijn gezin. Naar eigen zeggen was het tijdelijk gezien hij aan het bouwen was en ging hij het daarna verhuren. Nu 2,5 jaar later is hij effectief verhuisd (wou niet zeggen naar waar) en doet hij heel hard zijn best om te laten uitschijnen dat hij zijn appartement nog steeds bewoond. De buren vermoeden een frauduleuze constructie mbt registratierechten, zou dit kunnen kloppen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 jun 2017 11:52

Registratierechten? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, al zeker omdat het op naam van een vennootschap staat.
Vanwaar die nieuwsgierigheid?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 20 jun 2017 16:36

Wijkinspecteur inlichtingen die kan indien het nodig zou moeten zijn het nodige doen.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2017 16:54

mijn buur heeft 2,5 jaar geleden zijn appartement gekocht op naam van zijn zaak en is er ingetrokken met zijn gezin.
Dus appartement is van de zaak, en uw buur huurt het appartement van de zaak. Tot daar alles OK, denk ik.
Naar eigen zeggen was het tijdelijk gezien hij aan het bouwen was en ging hij het daarna verhuren.
Leuk dat hij deze info met u wil delen. Ook nog niets aan de hand.
Nu 2,5 jaar later is hij effectief verhuisd (wou niet zeggen naar waar)
Jij hebt daar ook totaal geen zaken mee. Min of meer normaal dat hij dit niet aan uw neus hangt.
en doet hij heel hard zijn best om te laten uitschijnen dat hij zijn appartement nog steeds bewoond.
Op welke manier, dan? Hoe laat je "uitschijnen dat je er woont" zonder er te wonen?
De buren vermoeden een frauduleuze constructie mbt registratierechten, zou dit kunnen kloppen ?
Uw buren hebben te veel tijd, volgens mij... Als uw buren domiciliefraude vermoeden, kunnen ze dit altijd gaan klikken bij de politie, die dan het nodige zullen doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 20 jun 2017 16:58

:lol: TS moet maar eens aan die nieuwgierige buren vragen over welke fraude mbt registratierechten het dan wel zou gaan.
Blijkbaar wonen daar veel fiscalisten!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Administratief recht”