Volledige schrapping van het rijksrigister

Wij zijn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Volledige schrapping van het rijksrigister

#1 , 11 apr 2017 21:32

Ik ben een man van 21 jaar. Ik ben al sinds mijn 18 jaar op de dool. Heb een paar keer alleen kunnen wonen maar telkens door omstandigheden terug op straat beland. Ondertussen heb ik bijna een jaar geen officieel adres meer. Toen ik langsging in het gemeentehuis om aangifte te doen van het verlies van mijn identiteitskaart werd mij vertelt dat als ik binnen een paar maanden geen adres heb ik volledig geschrapt zal worden uit het rijksrigister. Momenteel ontvang ik nog een leefloon van het ocmw in gent. Wanneer ik echter geschrapt zal worden heb ik geen recht meer op deze uitkering. Ik ben het afgelopen half jaar bezig met een huis te zoeken zodat ik deze situatie kan oplossen, terug naar school kan gaan en een jobje kan zoeken. Echter is dit niet gemakkelijk met een leefloon tegenwoordig. Dus ik vraag mij af of er geen mogelijkheden zijn om te voorkomen dat ik geschrapt word en waar ik terecht kan voor werkelijke hulp met mijn probleem.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 11 apr 2017 21:36

Ga eens bij het OCMW langs voor een referentieadres.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 11 apr 2017 21:47

Schrappen uit het RijksRegister is iets wat niet kan.
U bent nog altijd geboren.
Trouwens volgens de grondwet kan u ook niet burgerlijk dood dus onbestaand zijn in onze maatschappij.

Ga desnoods eerst eens met een www.caw.be in uw omgeving praten.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 11 apr 2017 22:01

Ik denk dat hij bevolkingsregister bedoelt :)

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 11 apr 2017 22:18

Ah, maar daar blijft men ook instaan alleen staat er dan in plaats van adres: x straat te Z .... ambtelijk geschrapt bij collegiaal besluit dd . . .2017
Grootste probleem is dat zijn mutualiteit dan ook niet meer in orde is ( gezien dat nu ook als SIS kaart dient).
Topicstarter kan ook naar de sociale dienst van zijn mutualiteit om meer uitleg en ondersteuning.

Terug naar “Administratief recht”