Samenwonen studente en bediende

florevh
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Samenwonen studente en bediende

#1 , 03 apr 2017 15:37

Hallo allemaal

Net kreeg ik te horen van mijn vriend dat er een controleur zou langskomen bij het verzetten van zijn domicilie.
Sinds een dag zijn we gaan samenwonen maar het plan was om mijn domicilie nog niet te verzetten.
Nu die controleur langskomt zou hij dus zien dat hij niet alleen woont maar dat ook ik hier inwoon dus dat zou voor problemen kunnen zorgen...

Mijn vraag is de volgende :
Indien ook ik mijn domicilie ga verzetten bij de gemeente, wat zijn de gevolgen omtrent mijn kindergeld en de alimentatie die mijn vader betaalt ?
Ik studeer nog steeds in het hoger onderwijs en doe heel af en toe weekendwerk.
Mijn vriend werkt sinds een jaar en heeft het statuut van bediende, wat zijn de gevolgen voor hem indien we wettelijk gaan samenwonen ?
Verdient hij dan meer of net minder ?

Met andere woorden doe ik er goed aan of net niet om mijn domicilie te verzetten ?

Alvast bedankt
Flo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 03 apr 2017 15:45

Uw domicilie moet staan waar u feitelijk woont, u hebt daar zelf geen keuze in.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 03 apr 2017 15:52

Meeste studentensteden (o.a. Gent en Leuven) weigeren om studenten in te schrijven, tenzij de familie en financiële banden met hun ouders volledig zijn doorgeknipt. Als student mag u tijdelijk afwezig zijn uit uw hoofdverblijfplaats door "op kot" te zitten, dat de wijkagent u bij uw vriend aantreft is dus helemaal geen om u daar in te schrijven.