Bewaring Sleutel Toelating

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

Bewaring Sleutel Toelating

#1 , 09 mar 2017 20:19

Recentelijk komt er iemand bij mij kuisen via dienstenchecks. Ik ben niet thuis wanneer deze persoon aanwezig is. Om deze reden beschikt de desbetreffende huishoudhulp over een sleutel van mijn appartement en de gezamenlijke inkomhal. Nu wordt mij gevraagd om een document te ondertekenen Met de hoofding *toelating tot bewaren van een sleutel van de woning*. Op het document wordt gevraagd mijn naam adres gemeente en de naam van de desbetreffende huishoudhulp te vermelden samen met de datum van ondertekening en mijn hand tekening. Nu staat op dat document als ook vermeld *de dienst is niet verantwoordelijk voor gebeurlijk verlies van de sleutel*. Nu stel ik mij hier vragen bij, ik kan niet verstaan dat er wettelijk een mogelijkheid zou zijn om deze vermelding juridische te weerleggen bv in geval van inbraak. Als een huishoudhulp (iemand die ik niet ken) mijn sleutel zou verliezen hoe kan het mogelijk zijn dat zij dan niet verantwoordelijk is! Met andere woorden wordt hier eigenlijk gevraagd dat ik iemand vertrouw die ik niet ken. Nu ben ik hier heel voorzichtig mee gezien ik aan sport schieten doe en er soms wapens op mijn appartement worden bewaard weliswaar in een kluis maar toegang tot mijn appartement en de aansprakelijkheid hiervan weegt hierdoor wel wat zwaarder door. Hoe zit het juridisch, als ik dit document onderteken heeft de vermelding; *de dienst is niet verantwoordelijk voor gebeurlijk verlies van de sleutel* dan enige waarde wanneer blijkt dat deze sleutels toch verloren zouden gaan?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding