adreswijziging

monisa
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

adreswijziging

#1 , 07 mar 2017 21:02

ongeveer 5 jaar geleden kregen wij nieuwe huisnummers. de stad zorgde ervoor dat onze post 6 maand op de correcte naam werd bezorgd, de post zelf heeft ze daarna nog een half jaar langer op naam gepost

het huisnummer die wij kregen was vroeger van iemand met een bedrijf. de problemen zijn dus een goeie 4j geleden ontstaan, doordat de post alles terug op huisnummer bezorgde. wij worden dus overstelpt met post voor het bedrijf (en ik zwijg dan nog van alle leveranciers die hier aan de deur staan).
we hebben hopen pogingen ondernomen omdat die bewoners hun adres zouden laten aanpassen : we zijn zelf meerdere keren langs geweest, de postbode sprak hen constant aan, de wijkagente ging ook meerdere keren langs. ik ging nog naar het postkantoor, stopte de post terug in de brievenbus met "woont niet op dit adres",.... stuurden de leveranciers naar het juiste adres ,.... kortom : we hebben al heel veel moeite gedaan

maar sinds een goed jaar ben ik het beu, en gooi nu gewoon de briefwisseling in de brievenbus. ondertussen dus ook al een deurwaarder aan de deur gehad (gelukkig begreep die mens de situatie)

vandaag opende ik per ongeluk een enveloppe, bleek dat die niet voor ons was : een contract getekend door die persoon, op een blad waar het verkeerde huisnummer op genoteerd staat...

hier heb ik dus een paar vragen over : ben ik strafbaar omdat ik dit heb geopend? en kunnen wij een klacht indienen omdat hij blijkbaar nog steeds het verkeerde huisnummer opgeeft? is dit bvb financiele oplichting/fraude/misleiding? het betreft een serieuse lening, en wij zijn het echt wel meer dan beu. kunnen wij problemen krijgen met deurwaarders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 mar 2017 22:30

Neen u bent niet strafbaar ...het geheim van de briefwisseling is voor de diensten van de post niet voor een particulier.
U bent al zeer attent door de brieven te gaan afgeven. U mag ze gewoon in de vuilbak gooien. Is niet uw probleem.
Als het er een is kan u idd ' niet op dit adres'.

Voor alle zekerheid als u op de kruispuntbank gaat kijken
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ml?lang=nl
kan op naam op adres (best dus dat nemen) en eens zien of die firma officieel nog op uw huisnummer staat.
Indien dat zo is geeft dan hier maar een seintje.
viewtopic.php?f=42&t=70509&hilit=firma+op+adres

PS heb het enkele maanden zelf voorgehad in familie ... in eerste instantie was politie daar blijkbaar niet zo mee begaan.
Heb dan zelf eens contact genomen met betreffende politiezone. Was na na een kort gesprek met diensthoofd (politieteammanager = commissaris) op korte tijd geregeld. (PV naar parket en melding aan KBO - heb nu eventjes gecontroleerd en was idd aangegeven als 'Doorgehaald adres sinds 7 oktober 2016**** :D

monisa
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2017 13:04

bedankt voor het duidelijke antwoord!
er staan inderdaad nog 2 bedrijven op ons adres, en daar ga ik mee aan de slag!

Reclame

Terug naar “Administratief recht”