Domiciliëren in België gecombineerd met buitenlandse trip?

Kalu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Domiciliëren in België gecombineerd met buitenlandse trip?

#1 , 14 feb 2017 23:23

Beste mensen.

Ik ben van plan om mijn (job en) huurcontract op te zeggen en naar het buitenland te trekken voor enkele maanden (vrijwilligerswerk, rondtrekken, ...).
Nu vroeg ik me af, hoe zit dat wanneer ik geen woning/adres in België meer heb? (Omdat ik huurde.)

--> Kan ik me best bij mijn broer domiciliëren vóór ik vertrek om de tijd tussen verlaten huurappartement en vertrek naar buitenland te coveren én om een adres te hebben voor als ik terug naar België kom? (Maar gedurende de effectieve afwezige periode moet ik me ook tijdelijk uitschrijven uit het bevolkingsregister heb ik begrepen?)

--> Of schrijf ik me gewoon uit het bevolkingsregister wanneer ik vertrek en domicilieer ik me pas bij mijn broer wanneer ik terug kom? Maar wat zijn de gevolgen van geen adres in België te hebben? En wat met de periode tussen het verlaten van het huurappartement en het vertrek naar het buitenland?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Administratief recht”