Wijziging domicilie: gevolgen

Inge6
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijziging domicilie: gevolgen

#1 , 24 jan 2017 11:44

Hallo iedereen,


betreft volgende huidige situatie:
- Ik ben momenteel gedomicilieerd bij mijn ouders.
- Mijn verblijfsadres is mijn kotadres.
- Ik ben nog schoolgaand tot eind dit schooljaar.
- Mijn vriendin verblijft ook op het kotadres maar is nog steeds bij haar ouders gedomicilieerd.
- Mijn vriendin werkt al en heeft dus geen recht meer op kindergeld.
- De facturen van water/gas/elek/belgacom te kotadres staan op mijn naam.
- Ik krijg dus deels gratis water/gas/elek voor 1 persoon.

Nu zou mijn vriendin haar domicilie hier zetten. Wat voor effect heeft dit op:

- Haar statuut: Wordt zij dan alleenstaand of samenwonend? Want zij zal de enigste gedomicilieerde persoon zijn op het kotadres. Terwijl ik er nog verblijf en de facturen op mijn naam staan.

- Gratis water/gas/elek: Krijgen we dan gratis water/gas/elek voor 2 personen of nog steeds maar voor 1 persoon aangezien er maar 1 persoon gedomicilieerd is?

- Haar belastingen: Vergeleken met 'bij haar ouders wonend' zouden haar belastingen als ze hier gedomicilieerd is moeten dalen. Alsook de belasting die ze moet betalen op haar verdiende loon. In hoeverre klopt dit en in welke mate zal haar netto loon verschillen?

- Verzekeringen: Op dit moment is het niet nodig om een extra brand/familiale verzekering. Indien mijn vriendin zich domicilieerd op het kotadres, moet er dan familiale en brandverzekering aangevraagd worden?

- Mijn ouders hun belastingen: Het kotadres is eigendom van mijn ouders. Indien mijn vriendin zich hier domicilieerd, heeft dit gevolg op mijn ouders hun belastingen?

- Duur domiciliëring: Eind dit jaar verhuizen we naar een gehuurde woning waar we dan officieel gaan samenwonen. Mijn vriendin zal dus maar enkele maanden op het kotadres gedomicilieerd staan. Heeft dit nadelige gevolgen dat dit maar voor een korte periode is?


Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand me hier meer info over kan verschaffen.


Vriendelijke groet,

Dries
Dag Dries,

ik vroeg mij af of je nog antwoord hebt gehad op je vragen.
Voornamelijk of een korte verandering van domicilie nadelen heeft en welke invloed die verandering van domicilie allemaal had op uw vriendin haar belastingen enzo.
Ik zou namelijk ongeveer hetzelfde doen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jan 2017 11:50

(topic afgesplitst)

Inge, leg je situatie eens uit wat de "korte verandering van domicilie" voor jou precies betekent. Naar wie/wat ga je verhuizen?

Reclame

Terug naar “Administratief recht”