Website gok vergunning nodig?

phantan1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Website gok vergunning nodig?

#1 , 05 jan 2017 10:07

Hallo,

Ik wil graag een website maken waar men CS:GO skins (hierover later meer) kan "depositen" (inleveren/doneren) in ruil voor "credits" (waarde) op de website. Deze credits zou je dan kunnen inzetten in een spelletje (bvb: er word een willekeurig getal gemaakt door de computer, 2 personen geven elk hun eigen nummer op zonder het eerste willekeurige getal te weten, diegene dat het dichtste bij het willekeurige getal zit krijgt 90% van de credits, de andere 10% gaat naar de website en zijn ze dus kwijt, dit betekend dus dat de verliezer helemaal niks krijgt).
Dat soort spelletjes zou ik dan op de website plaatsen.

Later zou ik dan een systeem programmeren waar jedan eventueel je credits terug inwisselen voor een skin (je verliest een paar credits in de tussentijd zodat mensen niet misbruik kunnen maken om een betere skin te krijgen).

CG:GO skins zijn virtuële items die je gratis kan krijgen door veel te spelen of kan ze kopen (waarde per skin kan van 1 cent tot 3000 euro gaan) op de "Steam Market".
De Steam Market is een website waar je dus deze skins kan kopen en verkopen, onafhankelijk van mij.

Ga ik voor zo een website te kunnen maken een vergunning nodig hebben?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2017 11:04

Ik denk dat je onder de kansspelinrichtingen zal vallen en daar heeft men een vergunning nodig, en het is zeer moeilijk zo een vergunning te krijgen en kost per 6 maanden zeer veel geld !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

phantan1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2017 12:46

Ah ok, ik had al eens gehoord dat de meeste van dit soort websites geen vergunning nodig hebben omdat het eigenlijk virtuele items zijn dat ze ruilen voor virtuele "credits" en een spelletje spelen met die virtuele credits en dus eigenlijk niet "direct" geld aan de site geven, die wbesites zullen dan waarschijnlijk gewoon hun "hoofdzetel" ofzo hebben in een land die zo geen regels heeft :D

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 jan 2017 23:24

Tja, als u het al weet.

Terug naar “Administratief recht”